معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اردبیل بزرگترین تولید کننده بذر ذرت در کشور است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: دشت مغان در استان اردبیل از قطب‌های مهم تولید بذر ذرت( رقم۷۰۴) در کشور است و حدود ۸۵ درصد بذر مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۶۳
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

اردبیل بزرگترین تولید کننده بذر ذرت در کشور است

علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از نحوه پروسس(عمل آوری) بذر ذرت در کشت و صنعت مغان و پارس در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: دشت مغان یکی از بزرگترین تولید کنندگان بذور محصولات زراعی برای کشور محسوب می‌شود و کشاورزان این منطقه می‌توانند نیاز کشور در تامین بذر را تامین نمایند.

وی افزود: خوشبختانه استانداردهای بین المللی در تولید بذر در این منطقه به خوبی رعایت می‌شود و از سال گذشته صادرات بذر ذرت به کشورهای مختلف شروع شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تولید بذر مورد نیاز محصولات زارعی با توجه به نقشی که در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دارد، به عنوان یک مساله مهم و راهبردی در دنیا مطرح است و برای کشور ما هم این مسئله اهمیت مضاعف دارد.

مهاجر همچنین با اشاره به سیاست‌های وزارتخانه در زمینه حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیان و فناور گفت: کشاورزی دانش بنیان در جهت افزایش تولید و تامین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد و در این راستا از طرح‌هایی که منجر به افزایش تولید شود، حمایت می کنیم.

وی ضمن اشاره به اقدامات دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت طلب پنبه کاران مغان گفت: ان شاالله با پیگیری مجدانه ای که داریم ، بزودی مشکلات مطالبات معوقه پنبه کاران پرداخت خواهد شد.

 استان اردبیل در تولید بذور چغندر قند و سورگوم، صد در صد بذر مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

ارسال نظرات