فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:

جایگاه شهدای روحانی برای نسل جوان تبیین شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه شهدای گرانقدر روحانیت اسوه زیباترین و حماسی‌ترین حرکت‌ها در روند روز‌های سخت و تعیین کننده حیات انقلاب بودند، گفت: جایگاه شهدای روحانی برای نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۹۵
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله حیدری ایلامی (ره) و یادواره شهدای روحانی استان ایلام اظهار داشت: جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برجسته‌ است، آنان در ۲ جبهه با ترویج معنویت و معارف و جنگ تحمیلی پرچمدار بودند، در میان شهیدان ما ستارگانی وجود داشتند که در روزهای سخت و در روزهای تشخیص مرد از نامرد این عزیزان هدایتگر رزمندگانی بوند که برای عبور گردنه ها و مشکلات سخت و بحران ها باید جانفشانی می کردند.

وی هدف از برگزاری این یادواره ها را آشنایی نسل جوان با سیره شهدای روحانی، رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس دانست و یادآور شد: در قامت شهدای روحانی مجاهدت هایی می توان مشاهده کرد، در میان شهدای روحانی شهدایی بودند که سن و سال زیادی نداشتند اما نگاه های آنها راهگشا بود و راه های جدیدی را در مقابل رزمندگان قرار می دادند، امروز در واقع تبیین حرکت شهیدان برای رسیدن به آرمان ها است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: امروز به دنبال واکاوی تلاش و فداکاری عزیزانی هستیم که همه وجود خود را به میدان آوردند که هم در سنگر علم، تعهد و تقوا مجاهدت عمل کردند و هم در جنگ جانشفشانی به ثبت رساندند.

شاکرمی اضافه کرد: دروحانیون ر واقع محور بودند، آنها نه تنها به عنوان یک رزمند اسلحه به دست گرفتند و روحیه می دادند، بلکه یگان ها را هدایت می کردند.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از موفقیت‌های رزمندگان اسلام مدیون حضور شهدای والامقام روحانی بود و این عزیزان با روحیه دادن به رزمندگان عرصه را بر دشمن تنگ کردند تا نتوانند به اهداف خود دست یابند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محورهای اصلی التهابات اجتماعی اخیر با برگزاری این یادوارها و نشست ها می تواند فضا را تلطیف و تغییر دهد تا از این شرایط بیرون بیاییم، گفت: بعد ذهنی و روانی اغتشاشات با محوریت فضای مجازی بسیار پررنگ تر و قوی تر از بعد واقعی بود، باید آرمان شهیدان و مجاهدان و تقوا و تعهد آنان برای نسل امروز تبیین شود.

شاکرمی بیان کرد: ما امروز راهی نداریم جز اینکه آرمان شهدا را برای جوانان تبیین کنیم، چرا که شهیدان تحت تاثیر عاشورا حرکت کردند و جبهه های غرب، میانی و جنوب هرکدام به نوعی عاشورای ایران بودند.

ارسال نظرات