استاندار ایلام:

نقش مهم روحانیان در تداوم مسیر سرخ امام حسین (ع) وشهادت طلبی

 استاندار ایلام گفت: نقش روحانیان در تداوم مسیر سرخ امام حسین (ع) و انتقال فرهنگ و روحیه شهادت طلبی بسیار ممتاز و تعیین کننده بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۹۸
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله حیدری ایلامی (ره) و یادواره شهدای روحانی استان ایلام با درود به روح چهار هزار شهید سراسر کشور بویژه ۱۳ شهید ایلام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت اصیل و انقلابی در یک قرن اخیر هدایت افکار و اندیشه‌های ملت ایران را در مقابل تفکرات الحادی، مادی گرا و غیرالهی بر عهده داشته و بدون شک تاثیرگذاری آنان در اعتلای دوباره دین مبین اسلام و سیره اهل البیت (ع) و نشر اررزش‌های الهی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود:روحانیت اصیل و انقلابی مهم‌ترین مانع دنیای استکبار برای رسیدن به اهداف استعماری آنان در چپاول ثروت‌های ملت‌های مظلوم هستند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه از دوران مشروطه تا پیروزی انقلاب شهدای متعددی در ایران اسلامی برای مبارزه با نفوذ استعمار به شهادت رسیده اند، یادآور شد: اوج حضور آنان را در دوران دفاع مقدس و نقش آفرینی در جبهه‌های حق علیه باطل شاهد بودیم که با تقدیم چهار هزار شهید دین خود را به این نظام ادا کردند.

بهرام نیا تاکید کرد: ایلام نیز در طول تاریخ مهد پرورش علما و روحانیان بزرگی بوده که از شاخص‌ترین آن‌ها آیت اله حیدری ایلامی (ره) هستند که پیش از انقلاب رهبری مردم استان را بر علیه حکومت طاغوت بر عهده داشتند و پس از پیروزی انقلاب نیز رزمندگان با محوریت ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور می‌یافتند و با بسیج نیرو‌ها در محور‌های عملیاتی استان باعث شدند دژخیمان بعثی نتواند به اهداف خود برای تصرف شهرستان‌های مختلف ایلام برسد.

وی اضافه کرد: روحانیت در طول تاریخ ملجا و پناه اقشار مختلف ملت ایران در برابر زورگویان و ستمگران بوده و همچنان نیز آنان به مامنی برای حل مشکلات مردم بشمار می‌روند.

استاندار ایلام گفت: حکام و پادشاهان در طول تاریخ تلاش کرده اند جایگاه روحانیان را در اذهان ملت ایران خراب کنند، ولی با توجه به روحیه خدمتگذاری، ساده زیستی، تقوا و ذهد روحانیان مردم روز به روز پیوند خود را با روحانیان حفظ کرده اند.

بهرام نیا به تبلیغات گسترده دشمنان در سال‌های اخیر برای ایجاد شبهه در ذهن نسل جوانان و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مسوولیت روحانیت اصیل و انقلابی ارائه پاسخ‌های مستدل به این شبهات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار