خبرهای داغ:
در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) انجام شد؛

برگزاری آیین سالگرد شهید مهدوی‌نژاد و وداع با پیکر مطهر شهید علی‌رضا بادرام

آیین گرامیداشت سالگرد شهید مهدوی‌نژاد فرمانده اسبق سپاه قم و وداع با پیکر شهید دفاع مقدس علیرضا بادرام همزمان با شام شهادت جانسوز امام موسی کاظم(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۲۲۳
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

برگزاری آیین سالگرد شهید مهدوی‌نژاد و وداع با پیکر مطهر شهید علی‌رضا بادرام

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جانباز سرافراز سردار مهدی مهدوی نژاد فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع)  و سپاه استان قم و همرزم شهید مهدی زین الدین بود که بیست و ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه‌های شیمیایی به یاران شهیدش پیوست‌ و ۲۷ بهمن سال گذشته در گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

وی در بیش از ۱۰۰ ماه فرماندهی موثر و صادقانه در مناطق عملیاتی و فرماندهی در تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان، تیپ الغدیر استان یزد، لشکر ۱۶ قدس گیلان، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و سپاه استان قم و سپس در جایگاه جانشینی معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت داشت.

همچنین پیکر شهید علیرضا بادرام از رزمندگان دوران دفاع مقدس که سال 67 در منطقه شلمچه و در عملیات تک دشمن در سن 16 سالگی به شهادت رسیده بود، پس از گذشت 34 سال از طریق آزمایش DNA شناسایی و احراز هویت شد‌ و امشب مراسم وداع با پیکر این شهید نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد.

این شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس فردا جمعه ۲۸‌بهمن ماه جاری پس از نماز جمعه بر روی دوش مردم ولایت مدار قم تشییع و سپس در گلزار شهدای این شهر آرام خواهد گرفت.

دشمن بدنبال تضعیف جامعه اسلامی است

برگزاری آیین سالگرد شهید مهدوی‌نژاد و وداع با پیکر مطهر شهید علی‌رضا بادرام

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در بخشی از این مراسم، بیان کرد: هنر مومن این است که تهدیدها را به فرصت و بلاها را به شیرینی تبدیل نماید. فرصتی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت ها وجود ندارد و مومن از بلاها بیشترین استفاده و بهره را می برد.

وی با بیان این که نعمت ها و بلاها اموری نسبی هستند که جابه جا می شوند، خاطرنشان ساخت: اعمال و عکس العمل های ما نعمت را نعمت و بلا را بلا و حتی نعمت را بلا و بلا را به نعمت بدل می سازد. همانطور که اگر کسی نعمت ها را قدر بداند بر ظرف وجودی آدمی افزوده خواهد شد، اگر به نعمت ها کفران ورزد، خداوند متعال نعمت را از او سلب می‌کند.

عالی ضمن اشاره به آیه شریفه «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ»( آیه۷ سوره ابراهیم)؛ با بیان اینکه کسی که با نعمت به خداوند نزدیک نشود، ذات اقدس الهی گرفتاری و عذاب را بر او نازل می سازد، خاطرنشان کرد: اگر کسی در عین بلاها، بندگی و خط قرمزهای خدایی را مراعات نماید، خداوند برای او خدایی نموده، تمام عالم که ماموران الهی هستند را در خدمت این فرد قرار می دهد.

وی ضمن ارائه تبیینی از داستان حضرت یوسف علیه السلام و زلیخا، تصریح کرد: اگر انسان با خداوند متعال معامله کند و در زمان گرفتاری نترسد و خط قرمزهای الهی را زیرپا نگذارد، خداوند تمام ابواب را پیش رویش باز خواهد نمود.

وی در ادامه تحلیلی از راهبردهای دشمنان اسلام در تقویت جریان های تکفیری و تشکیل داعش ارائه داد که انحراف جامعه اسلامی، مقابله با انقلاب اسلامی و تضعیف جبهه اسلام از جمله این راهبردهاست.

وی با تاکید بر این که یکی از اهداف تقویت جبهه تکفیر در جهان اسلام، معرفی اسلام به عنوان دین وحشی و خشن بود، تصریح کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به قدری گرایش به اسلام در غرب زیاد شد که بر اساس برآورد اندیشکده‌های اروپایی، تا سال ۲۰۵۰ غلبه جمعیتی در غرب با مسلمانان خواهد بود.

عالی ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل را از دیگر راهبردهای دشمنان در تقویت گروه های انحرافی یاد کرد و ابراز داشت: در سایه سار رشادت ها و پایداری نیروهای انقلاب و مدافعین حرم با تجلی بندگی واقعی، این تهدید خطرناک به فرصت تبدیل شد و ایران اسلامی را به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل نمود.

وی با بیان این که هرکس مخلصانه در مسیر یاری دین الهی قدم بردارد، خداوند متعال او را عزیز ملت ها خواهد نمود، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یکی از بارزترین نمونه تجلی اخلاص در نفوذ بر قلبهاست؛ در تشییع جنازه این سرباز اسلام و ولایت میلیون ها نفر حضور یافتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار