خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: طولانی شدن مسیر دریافت مجوزها پذیرفته نیست و کارها نباید به گونه‌ای انجام شوند که مردم به زحمت بیفتند.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۲۰
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز جمعه در نشست انبوه‌سازان و فعالان حوزه عمران استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر به دنبال ارزان‌سازی هستیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن را آغاز کرده که باید منجر به ساخت مسکن در خوزستان شود.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه بخش نظارت در پروژه‌ها باید مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهد، عنوان داشت: زمانی که بخش خصوصی توان ساخت و ساز را دارد، بخش دولتی نباید به عنوان رقیب عمل کند.

وی با اشاره به اینکه از انبوه‌سازان انتظار می‌رود رعایت کیفیت و خود کنترلی مد نظر قرار دهند، ادامه داد: دانش بنیان‌ها در نمایشگاه‌ها به خوبی خود را نشان داده‌اند و به همین دلیل باید زمینه استفاده از دانش بنیان‌ها در استحکام سازه‌ها و ساخت و ساز فراهم شود.

وی بر استانداردسازی آزمایشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: اجرای قانون در ساخت‌و ساز ضروری است و فناوری‌های جدید در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد؛ همچنین خدمات مهندسی به کشورهای منطقه و کشورهای پذیرای خدمات صادر شود.

حسینی محراب با بیان اینکه کارشناس محوری در امور عمرانی نباید به مانع تبدیل شود، اظهار کرد: اگر کارشناس نباید محوری باشد چون هیچ پیشرفتی در امور عمرانی نخواهیم داشت اما این موضوع نباید به یک مانع بدل شود.

وی با تاکید بر اینکه طولانی شدن مسیر دریافت مجوزها پذیرفته نیست و کارها نباید به گونه‌ای انجام شوند که مردم به زحمت بیفتند، یادآور شد: کارگروهی ذیل معاونت عمرانی برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل اساسی حوزه مسکن تشکیل شود.

حسینی محراب تصریح کرد: شهرداری نظارت لازم را بر وضعیت ساختمان‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روها داشته باشد و امور را با نظم و جدیت پیش ببرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها