مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان:

پیامبر (ص) اسوه و الگوی تمام نشدنی است

حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: مبعث تجلی گاه تزکیه، تعلیم و تربیت و تجلی گاه محبت حی سبحان به سعادت و فلاح و رستگاری بشریت است.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۵۶
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

پیامبر (ص) اسوه و الگوی تمام نشدنی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان اظهار داشت: اگر به سیره نبی اسلام (ص) نگاه کنیم، سه محور مهم را می‌بینیم، سراسر زندگی پیامبر اسلام، جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیت الهی و سعادت و فلاح بشریت است.
وی ادامه داد: یکی از رویکرد‌های مهم شخصیت پیامبر جهاد است، جهاد فرهنگی و تبلیغی که ایشان هم در عرصه دعوت و تربیت خصوصی و هم در عرصه عمومی، مجاهدت کردند و انسان‌های بزرگی در مکتب اسلام ناب تربیت شدند.
شاد بیان کرد: رویکرد دوم جهاد نظامی است، در طول دوران بعثت نبوی ۶۰ جنگ علیه مسلمانان اتفاق افتاد و پیامبر اسلام (ص) در عرصه جهاد نظامی تلاش فراوانی کردند.
حجت الاسلام ابوذر شاد با بیان اینکه عرصه بعدی، جهاد سیاسی است، گفت: هجرت به حبشه، طائف و مدینه که دوران سختی برای نبی اسلامی و جامعه اسلام در راستای سیر تمدنی و تحقق حاکمیت الهی و بسط معارف توحیدی، بود، در عرصه سیاسی تعریف می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: سخت‌ترین عرصه جهاد پیامبر (ص) در زمینه انسجام و وحدت اسلامی است، ایشان تلاش زیادی را برای مقابله با نظام طبقاتی و تکریم انسان‌ها و بسط تفکر توحیدی داشتند.
وی بیان کرد: نظام برده داری و نگرش‌های جاهلیت، برتری را بر اقوام می‌دانست و پیامبر (ص) این تفکر را در هم شکست و براساس نص قرآن کریم، ملاک برتری را تقوا معرفی کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان ادامه داد: یکی از مصادیق مهمی که عظمت پیامبر (ص) را به تصویر می‌کشد، آیه ۵۶ سوره احزاب است که خدای متعال خودش را در کنار فرشتگان و مومنان قرار داده و بر پیامبر درود می‌فرستد و می‌فرماید: " إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَٰٓئِکَتَهُۥ یُصَلُّونَ عَلَی ٱلنَّبِیِّ ۚ یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَیۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِیمًا "
وی گفت: پیامبر (ص) در تمامی زوایا از جمله در تعبد، عبودیت، پایداری، یتیم نوازی، توجه به همسایه، استکبارستیزی، اخلاق، ساده زیستی و ... اسوه و الگو هستند.
حجت الاسلام شاد بیان کرد: تلاش برای تحقق حاکمیت الهی و انسجام اسلامی یکی از موضوعات مهمی است که در سیره نبوی ما آن را به وضوح می‌بینیم.
امام جمعه موقت برازجان عنوان کرد: به فضل الهی در سیر تمدنی امروز ما شاهد این هستیم که جامعه دینی به نام انقلاب اسلامی در سیر تمدنی شکل یافته و براساس نگاه و سیره نبوی و فاطمی تلاش می‌کند با انسجام و وحدت دینی در خارج و داخل کشور" اشداعلی الکفار و رحماء بینهم " باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار