خطیب نماز جمعه ایلام:

توسعه دیپلماسی کشورمان با کشور‌های مختلف به زوال قدرت استکباری آمریکا در جهان منجر می‌شود

 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه پرسی تائید نظام اسلامی بود، گفت: توسعه دیپلماسی کشورمان با کشور‌های مختلف به زوال قدرت استکباری آمریکا در جهان منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۸۰
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به چین نقطه عطفی در روابط ما با دنیا و دیپلماسی کشور است، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا یک زمانی اعلام کرد که هر کس با ما نیست بر علیه ماست و این اعلام تک قطبی بودن دنیا و کدخدا بودن آمریکا در دنیا بود، اما با چنین روابطی از جمله ارتباط ایران با روسیه و چین، با جمعیت زیاد و باز شدن بازار‌های تجاری و اقتصادی، هم موجب شکستن تحریم‌ها شده و هم هم اعلام زوال تک قطبی بودن دنیا است.

وی با بیان اینکه مردم دنیا می‌خواهند خودشان باشد و سروری به عنوان آمریکا نداشته باشند، خاطرنشان کرد: امید است این روابط گسترش پیدا کند و پیمان‌های بین دو کشور ایران و چین، به نفع مردم و ایران و چین و سایر کشور‌ها هم خواهد بود.

خطیب نماز جمعه ایلام گفت: امروز جاهلیت مدرن به مراتب بدتر از جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش است، امروز استکبار جهانی، در لفافه حقوق بشر و آزادی، جنایت‌های بی شماری در حق بشر مرتکب می‌شود، زلزله در کشور ما در ترکیه و سوریه آمده است و کسی که زیر آوار مانده است و نیاز به کمک دارد، به او کمک نمی‌شود، چون آمریکا، سوریه را تحریم کرده است کسی کمک نمی‌کند و آیا جنایتی از این بالاتر وجود دارد، نظام استکباری اجازه نمی‌دهند دیگر کشور به زلزله زدگان سوریه کمک کنند و بعد هم دم از حقوق بشر می‌زنند.

خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره به راهپیمایی کم نظیر مردم ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن، ابراز کرد: این روز یک روز تاریخی است که در تقویم ما ثبت خواهد شد که به نوبه خود از مردم ایران اسلامی و ایلام که عزت آفریدند، غیرت ملی و دینی خود را به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که به ملت ایران اظهار تعظیم می‌کنم و از ملت ایران اسلامی قدردانی کردند، ۲۲ بهمن امسال تاریخی شد و تبلیغات گسترده دشمن برای عدم حضور در این راهپیمایی، فراگیر بود و هزینه‌های بسیاری در فضای حقیقی و مجازی انجام دادند و امید داشتند که مردم به صحنه نیایند، اما با این وجود، امسال بیشترین شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتیم.

امام جمعه ایلام گفت: یکی از ویژگی‌های راهپیمایی۲۲ بهمن امسال، پیوند بین نسلی بین آحاد ملت ایران بود، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در کنار سایر نسل‌های انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و هزینه‌های دشمن در ایجاد فاصله در بین نسل‌های جدید و انقلاب، نتیجه معکوس داد و حضور در ۲۲ بهمن امسال حضور با شناخت، آگاهانه و تحلیل و برخواسته از وحدت و همدلی بود و همه آحاد برای پشتیبانی و حمایت از نظام به میدان آمدند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در این حضور آگاهانه همه آحاد حضور داشتند که برای اعلام وفاداری به نظام و انقلاب اسلامی در فضای امروز جهان بود و در واقع این حضور، یک همه پرسی برای تائید نظام اسلامی راه انقلاب، امام راحل، ولایت فقیه و شهدا بود، این راهپیمایی نشان داد که انقلاب اسلامی هنوز پویا است و مردم در مسیر امام راحل، ولایت و شهدا بوده و مسیر استقامت را طی می‌کنند.

وی یادآور شد: نظامی که در راس آن ولایت فقیه باشد، گمشده دنیای امروز است، نظام ولایت فقیه بهترین نظام حاکم در دنیا است و اگر حاکمان و مردمان امروز دنیا بدانند که ولایت و عدالت فقیه بعنی چه، تقوا و دلسوزی که ولایت فقیه دارد یعنی چه، خواسته و ناخواسته عاشق نظام ولایت فقیه خواهند شد، البته این حضور مردم برای مسئولین و کارگزاران تکلیف بیشتری ایجاد می‌کند، مردم مشکل تورم، گرانی، بیکاری و برخی تبعیض‌ها را دارند، اما نظام برای آنان مهم‌تر است و به صحنه آمدند و مسئولان احساس نکنند که مردم به وضع موجود راضی هستند.

امام جمعه ایلام گفت: مردم ما مردمی هستند که در روز‌های سخت که احساس خطر کنند پای کار هستند، اما مسئولان باید تلاش کنند از ظرفیت فوق العاده‌ای که در کشور وجود دارد، مشکلات را حل و بار سنگین تورم و گرانی را از دوش مردم بردارند.

امام جمعه ایلام در پایان با اشاره به حلول ماه مبارک شعبان، گفت: بایستی در ماه معظم شعبان، خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم، صفات رذیله‌ای که داریم کاهش داد و از بین ببریم و مزین به فضائلی شویم تا شایستگی به ورود به ماه مبارک رمضان را پیدا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار