خبرهای داغ:

دانش آموزان سمپاد کشور با دستاوردهای صنعتی و مناطق جنگی در خوزستان آشنا شدند

رئیس اداره استعدادهای درخشان خوزستان گفت: دانش آموزان سمپاد(استعدادهای درخشان) کشور در خوزستان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و مناطق جنگی و ارزش‌های راه شهدا آشنا شدند.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۹۵
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

جمال حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج بیان کرد: خوزستان برای نخستین بار میزبان دانش آموزان سمپاد کشور برای آشنایی آنها با دستاوردهای انقلاب اسلامی، نحوه فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در استان و مناطق جنگی و رشادت های ایثارگران و شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ دانش آموز سمپادی کشور در قالب اردوی راهیان نور پیشرفت در خوزستان هستند، ادامه داد: این تعداد دانش آموز دختر و پسر در چهار گروه تقسیم بندی شده‌اند و از ۲۲ بهمن ماه تا پنجم اسفند در خوزستان حضور دارند.

حیدری بیان کرد: در قالب این اردو دانش آموزان از منطقه دوکوهه اندیمشک، اردوگاه دانش آموزی در سد کرخه، یادمان شهید باقری در فکه، اسکله و انبارهای بندر امام خمینی (ره)، پالایشگاه‌های ماهشهر، مرز شلمچه، نهر خین و پالایشگاه آبادان بازدید می‌کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان خوزستان با بیان اینکه این برنامه فرهنگی و علمی امسال کلید خورده است، افزود: برنامه‌های فرهنگی و تقویتی در قالب این اردو برگزار می شود و از این پس همه ساله این اردو برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه با حمایت بسیج دانش آموزی، سازمان استعدادهای درخشان، سازمان آب و برق خوزستان، پتروشیمی‌های ماهشهر، اداره بنادر و دریانوردی استان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار شده است.

حیدری گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه و اردو با یک همبستگی ملی آشنا می‌شوند و هدف آشنایی جامعه دانش آموزی با دستاوردهای علمی و صنعتی نظام و ارزش‌های راه شهدا و دوران هشت سال جنگ تحمیلی است.

اردوی راهیان نور پیشرفت خاص دانش آموزان سمپادی است که ۲ هدف آشنایی با مناطق جنگی و دستاوردهای صنعتی و علمی نظام در آن گنجانده شده و برای نخستین بار امسال برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها