مشکل آب شرب ساکنان نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان با افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: مشکل تأمین آب شرب پایدار روستاهای نوار ساحلی و شهرهای چابهار و کنارک از طریق افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا طی دو سال آینده برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۵۳
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این‌باره اظهار کرد: تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک از طریق شیرین‌سازی آب دریا انجام می‌گیرد.

قاسمی با بیان اینکه این ظرفیت طی چند سال اخیر افزایش نیافته و از این بابت شرکت در بعضی نقاط مجبور به جیره‌بندی آب است، عنوان کرد: مشکل آب شرب این شهرها و روستاها با اضافه شدن ۵۰ هزار متر مکعب شیرین‌سازی که مجوز آن توسط وزیر نیرو صادر شده و در حال احداث و اجرای خط انتقال جدید است، طی دو سال آینده مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به روند پیشرفت فاز نخست طرح شیرین سازی آب دریا به میزان ۲۵ هزارمتر مکعب، ادامه داد: فاز اول خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست و در همین راستا ۲۲ کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایزهای ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر در برنامه کاری قرار گرفته است که تاکنون ۱۱ کیلومتر لوله تهیه و ۸ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود طی شش ماه اول سال ۱۴۰۲ خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن و بخشی از فاز اول شیرین‌سازی وارد مدار بهره‌برداری شود.

این مسئول توزیع مناسب آب در شبکه شهر چابهار را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات تنش، عملیات مطالعات اجرای رینگ شبکه توزیع چابهار در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این مهم، توزیع آب در این شهر روند بهتری را طی کند.

ارسال نظرات