درحوزه علمیه ثقلین شهرکیان برگزارشد؛

جشن عیدسعید مبعث باحضور روحانیون و طلاب

جشن عیدسعید مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در حوزه علمیه سطح عالی ثقلین شهر کیان باحضور روحانیون و طلاب به همراه خانواده هایشان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۶۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر حوزه علمیه سطح عالی ثقلین شهرکیان بااشاره به آیه "لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ"؛گفت: در این آیه چندین ویژگى مهم براى پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بیان شده است که بار عاطفى فراوانى دارد، این آیه خطاب به همه مسلمانان است، و از چهار صفتِ احساس برانگیز پیامبر اسلام یاد مى‏کند، "بشر بودن پیامبر" این پیامبر از خود شما است؛ او از جنس فرشتگان نیست، بلکه از جنس خود شما است و مانند شما مى ‏خورد، مى ‏خوابد و زندگى مى ‏کند، بزرگ شده همین کوچه ‏ها و محله ‏هایى است که شما در آن رفت و آمد دارید.

حجت الاسلام نصرالله زاده افزود:  در این آیه میفرماید، "هم دردی با مردم" آنچه شما را مى ‏آزارد بر او گران و دشوار است؛ یعنى هر سختى و گرفتارى که شما پیدا مى ‏کنید او آن را بر خود مى ‏گیرد و غم شما را غم خود مى ‏داند و از رنج هاى شما آزرده خاطر مى ‏شود، زیرا که شما را از خود و خود را از شما مى ‏داند.

کارشناس مسایل مذهبی، همچنین گفت: یکی دیگر از این صفات پیامبر آمده او "حریص نسبت به هدایت مردم" یکی دیگر از ویژگی ها و صفات پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم این است که نسبت به هدایت مردم حرص و اهتمام شدید دارد: "حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ"، او به شما علاقه دارد و دلسوز شما است، او مى ‏خواهد شما به سعادت دنیا و آخرت برسید و هر چه خوبى است از آن شما باشد و خواهان موفقیت و کامروایى شما است.

مدیر حوزه علمیه سطح عالی ثقلین شهر کیان افزود: رأفت و مهربانی: صفت دیگرش رأفت و مهربانی او است، "رَؤُفٌ رَحِیمٌ" پیامبر اسلام به مؤمنان، سخت مهربان و رحیم است و مؤمنان را که به دین او گرویده‏اند، به شدت دوست دارد.

وی در پایان گفت: در مجموع، معناى آیه این است: هان اى مردم پیامبرى بر شما آمد که از اوصافش این است از جنس خود شما است، از خسارت دیدن شما و از نابود شدنتان ناراحت مى‏ شود؛ در خیرخواهى و نجات شما چه مؤمن و چه غیر مؤمن حریص است و این که او نسبت به مؤمنان به ویژه، رئوف و مهربان است.

در ادامه یکی از مداحان به مولودیه خوانی پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار