برگزاری مسابقات اذان در بخش بندر ریگ

مسابقه اذان و تجلیل از موذنین بخش بندر ریگ با حضور امام جمعه بندر ریگ و فرمانده حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۶۲
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه، نظیر محمدی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و‌مبعث پیامبر اسلام (ص) گفت: امروز با توجه به هجمه دشمنان علیه اسلام و قران، ضرورت گسترش فرهنگ اسلامی و نماز بیش از پیش احساس می‌شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) بخش بندر ریگ هدف از برگزاری این مسابقات را حضور مردم در مساجد دانست و اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین مردم و تشویق به حضور با نشاط در مساجد و آمیختن نماز در زندگی مردم می‌باشد.
امام جمعه بندر ریگ نیز در این مسابقات اذان‌گویی گفت: مؤذّن به سبب اینکه ذکر و یاد خداوند متعال را در قلب‌ها زنده می‌کند و انسان را به استفاده از آن ثمره و بهره‌ای که خداوند متعال برای مؤمنان در نماز قرار داده است، دعوت می‌کند، ارزشی والا دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که از پیغمبر (ص) نقل می‌کنند فرمودند: «در قیامت مؤذّنان از همه مردم سرافرازترند.» مؤذّن بهترین یاور انسان است تا او بر فرایض خود تنبّه پیدا کند.
در پایان این مسابقات از نفرات برتر در رده سنی بزرگسالان و نوجوانان تقدیر و به ۲۲ نفر از شرکت کنندگان دیگر جوایزی به رسم یادبود تقدیم گردید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات