حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد، در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر در مسجد جوادیه محله شهنما شاهرود، با اشاره به اینکه دهه فجر یادآور یک حرکت بسیار بزرگ ملت ایران است، اظهار کرد: وقتی امام راحل سال ۱۳۴۲ انقلاب را آغاز کرد، دنیا به دو دسته تقسیم می‌شد بعضی‌ها بلوک شرق بودند به رهبری شوروی و برخی بلوک غرب به رهبری آمریکا و منشأ این دو قدرت در دنیا، پول و اقتصاد و تجهیزات نظامی بود که تمام دنیا وابسته به آن‌ها بود.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۱۵
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

به گزارش معاونت بسیج مساجد ومحلات استان سمنان حجت‌الاسلام  عباس نصیری فرد، در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر در مسجد  جوادیه محله شهنما شاهرود، با اشاره به اینکه دهه فجر یادآور یک حرکت بسیار  بزرگ ملت ایران است، اظهار کرد: وقتی امام راحل سال ۱۳۴۲ انقلاب را آغاز  کرد، دنیا به دو دسته تقسیم می‌شد بعضی‌ها بلوک شرق بودند به رهبری شوروی و  برخی بلوک غرب به رهبری آمریکا و منشأ این دو قدرت در دنیا، پول و اقتصاد و  تجهیزات نظامی بود که تمام دنیا وابسته به آن‌ها بود.

او افزود: وقتی  امام راحل انقلاب را آغاز کرد از خود قم به امام ایراد می‌گرفتند که با چه  تجهیزات و پولی می‌خواهید بر علیه ژاندارم منطقه قیام کنید، امام امام راحل  بودن نیرو و تجهیزات نظامی و پول قیام کرد و حتی بعد از پیروزی انقلاب  اسلامی در سال ۱۳۵۹ فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»

عضو شورای  تبیین دانشگاه‌های کشور، خاطر نشان کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی  نمی‌خواست تاج برود و عمامه بیاید و در جایش قرار بگیرد و دنبال جا به جایی  حکومت نبود و بدنبال جابه جایی منشأ قدرت و حکومت بود.

وی تصریح کرد:  امام خمینی (ره) در مبارزه با شاه اجازه شلیک یک تیر را هم نداد و می‌خواست  به مردم تاکید کند منشأ قدرت، خداست و اگر به این قدرت خود را وصل کنیم  شاه که هیچ، دو قدرت بزرگ جهانی را هم سرنگون می‌کنیم.

نصیری فرد با  بیان اینکه دشمنان زمانی که دست خالی بودیم و به ما سیم خاردار هم  نمی‌دانند، نتوانستند کاری کنند، گفت: الان هم که موشک نقطه زن داریم،  نمی‌توانند مقابله کنند چرا که امام راحل مردم را به باور خدامحوری رساند و  مردم پای کار حمایت از انقلاب و اسلام آمدند.

وی با اشاره به نقش آیت  الله سیدمحمود حسینی شاهرودی در انقلاب ادامه داد: تنها کسی که در برابر  رژیم عراق برای مقابله با از بین بردن حوزه علمیه عراق ایستاد، آیت الله  شاهرودی بود و امام راحل به آیت الله شاهرودی احترام ویژه می‌گذاشت، چون  اگر آیت الله شاهرودی نبود شاه امام خمینی (ره) را ترور می‌کرد و اولین بار  آیت الله شاهرودی مرجعیت امام خمینی (ره) را اعلام کرد.

این استاد  دانشگاه تهران با بیان اینکه جمله امام راحل که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»  تئوری انقلاب اسلامی ایران است که باور قدرت اسلام را به مردم و کشور ما  داده است، افزود: شهید حسن باقری که هنوز عملیات‌های طراحی شده او در  دانشگاه‌های رژیم صهیونسیتی مطالعه و تحلیل می‌شود شاگرد مکتب امام است و  امام راحل به مردم آموخت قدرت دست خدا و اهل بیت علیهم السلام است.

وی  اضافه کرد: این انقلاب به پشتوانه اسلام آغاز شد و هر جا براساس دین عمل  کردیم موفق شدیم و آنجا که عمل نکردیم ناموفق بودیم و مسائل اقتصادی ما  مبتنی بر مبنای دینی و انقلابی نیست و برای همین مشکل داریم.

نصیری فرد  با تاکید بر اینکه در موشک سازی بچه‌های مومن، متدین، انقلابی بدون چشم  داشت مالی کار کردند، اما در اتومبیل سازی دغل و دزدی و رانت است که موفق  نمی‌شویم، ادامه داد: ما در زمان جنگ تحمیلی، دو سوم بودجه کشور را برای  جنگ صرف می‌کردیم و مشکل و گرانی نداشتیم و دلیل آن این است که رانت و دزدی  نبود و فاصله بین مسؤولین مردم نداشتیم.

وی به شعار «زن زندگی آزادی»  نیز اشاره کرد و گفت: این شعار از انگلیس درآمد و شعار امروز نیست و برای  ۹۵ سال پیش اروپاست که در غرب می‌گفتند زن و مرد باید کار کنند و خرج خود  را در بیاورند و نظریه پردازان غربی گفتند این شعار را بدهید و از زیبایی  خود پول در بیاورید و شعار بدهید زن اگر می‌خواهد زندگی کند آزادی می‌خواهد  و آزادمان کنید.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  علمی کاربردی کشور، اضافه کرد: الان غرب با این شعار به جایی رسیده که  خانواده‌ای وجود ندارد و نفرین می‌کنند آن‌هایی که این بلا را به سر آن‌ها  آوردند

وی به اغتشاشات اخیر در کشور و اشاره کرد و گفت: ۸۶ درصد دستگیر  شدگان در اغتشاشات اخیر سن ۱۵ تا ۲۳ سال داشتند و ۷۴ درصد بازداشت شده‌ها  فرزند طلاق بودند و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنید نمی‌دانند این شعار چی هست.

نصیری  فرد با تاکید بر اینکه باید به سوالات جوانان پاسخ داد، چون اطلاع ندارند،  افزود: این افراد که در اغتشاشات بودند ضد انقلاب و ضد حجاب نیستند و دشمن  ذهن این‌ها را پر کرده و ما هم کار نکردیم.

وی با بیان اینکه در موضوع  حجاب، ۳۵ نهاد باید کار می‌کردند که کار نکردند و همه می‌گویند پلیس که به  وظیفه خود عمل کرد، نقص دارد، گفت: کم‌کاری نهاد‌ها چرا مطالبه نشد و باید  در مدارس و دانشگاه‌ها این مهم حل شود.

عضو شورای تبیین دانشگاه‌های  کشور، ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر قبل از اینکه ما تبیین کنیم  ماهواره‌ها تبیین کردند و جوانان به خیابان آمدند.

وی با تاکید به حمله  مقام معظم رهبری که «جهاد تبیین واجب فوری عینی است»، گفت: نسل امروز را  نسل زِد می‌نامند که در فضای مجازی زندگی می‌کنند و نسل بعدی آلفاست که سن  پایین تری هستند و باید تبیین کرد.

نصیری فرد در مورد این دو نسل اظهار  کرد: این نسل‌ها چیزی برای از دست دادن ندارد، نه پست و مقام دارند و نه  مال و ثروت و زن و بچه و خود و خودشان هستند و باید ترسید و نیاز به تبیین  در مساجد و دانشگاه‌ها و محلات است که امروزه واجب‌تر از هر مستحبی است که  اگر تبیین نکنیم نسل جدید از دست می‌رود.

این مراسم به همت پایگاه امام  حسن مجتبی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) سپاه ناحیه شاهرود  و هیأت امنا و امام جماعت مسجد امام جواد (ع) با حضور اقشار مختلف مردم و  مسئولان شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات