خبرهای داغ:

معرق کاری با الیاف گیاهان در مازندران

یک کارآفرین مازندرانی از خلاقیت هنرمندی می گوید که با چند نوع الیاف گیاهی و گیاهان بومی، معرقی منحصر به فرد ارایه داده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۸۸
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

معرق کاری با الیاف گیاهان در مازندران
«سیده کبری مهدوی» مدیرغرفه مازندران در نمایشگاه آثار برتر صنایع دستی استان های کشور که اخیرا و به همت بسیج هنرمندان در تهران برگزار شده بود، به خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: تلاش بسیج هنرمندان در برپایی نمایشگاه آثار برتر صنایع دستی قابل تقدیر است چرا که موجب شد تا آثار برتر این عرصه در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه شود. امیدوارم این روند از نمایشگاه ادامه یابد تا هنرمندان فضای بیشتری برای ارایه کارهای خود داشته باشند.

مدیرغرفه مازندران در نمایشگاه آثار برتر صنایع دستی هنرمندان، افزود: حصیربافی، جاجیم بافی،  صنایع چوبی و حصیری، معرق، از جمله صنایع دستی مازندران است که توانستیم با ارایه آنها در نمایشگاه تهران، بخشی از هنرهای بومی و سنتی این منطقه را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: معرق الیاف گیاهی اثر آقای حسن برنتی از مازندران(قائمشهر) یکی از این آثار بود که موفق شده با خلاقیت منحصر به فردی چند نوع الیاف گیاهی و گیاهان بومی را در آن به کار برد. اثر معرقی زیبا که مورد تشویق مسئولان و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفت. امیدواریم معرفی هنرها و صنایع دستی این خطه از شمال کشور بتواند نظر مخاطبان را بیشتر به خود جذب کرد و توسعه گردشگری را به همراه داشته باشد./

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها