مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

پیشتازی در جهاد و شهادت از ویژگی های روحانیون در دوران دفاع مقدس بود

زنجان - مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت : پیشتازی در جهاد و شهادت،ترویج ارزش های دینی و اخلاقی،حفظ روحیه جهادی و انقلابی،ولایتمداری، مبارزه با ظلم و ستم و تبلیغ معرفت و خداشناسی از جمله نقش های مهم و حماسی روحانیون بود.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۲۶
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

ویژگی های روحانیون در دوران دفاع مقدس بود پیشتازی در جهاد و شهادت از

حجت الاسلام نادر اوجاقی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهار داشت:اول اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت حجت‌الاسلام محلاتی و پنجاه تن ديگر در سال 1364 می‌باشد که در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی جهت ارج نهادن به فداكاری‌های روحانيون در طول دوران مبارزه‌ هشت سال دفاع مقدس، به‌عنوان "روز روحانيت و دفاع مقدس" نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس بی بدیل است،گفت:نقشی که ابتدا با مطالبه گری آغاز و سپس به مبارزه تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرد چرا که روحانیت حرف مردم را میزد در نتیجه جایگاه مهمی در میان مردم پیدا کرد.

حجت الاسلام اوجاقی در ادامه افزود: روحانیت در بین اقشار مختلف مردم در دوران انقلاب جایگاه خاصی داشتند و در نتیجه  شاهد حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای محراب و چهره های شاخص روحانیت بودیم که  این نشان دهنده علاقه مردم به این قشر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روحانیون با گفتار و کردار خود مجاهدانه همراه رزمندگان اسلام بودند،تصریح کرد: پیشتازی در جهاد و شهادت،ترویج ارزش های دینی و اخلاقی،حفظ روحیه جهادی و انقلابی،ولایتمداری، مبارزه با ظلم و ستم و تبلیغ معرفت و خداشناسی از جمله نقش های مهم و حماسی روحانیون بود.

 

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس روحانیون نقش رهبری و جهاد تبیین را داشتند،افزود:امروز در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از روحانیون این موضوع مطالبه می شود رسالت و وظیفه روحانیون تبیین است.

 

حجت الاسلام اوجاقی با تاکید بر اینکه در دوران انقلاب وظیفه روحانیت  تبیین اسلام بود و امروز تبیین اسلام ناب و پاسخ به شبهات است،عنوان کرد: امام راحل (ره) فرمودند ما  زمانی انقلاب را صادر خواهیم کرد و امروز بعد گذشت 44 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم انقلاب اسلامی در حال صادر شدن به جوامع دیگر است .

این مسئول با تاکید به اینکه وظیفه امروز روحانیت جهاد تبیین است،خاطر نشان کرد:دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه ای در حال شایعه پراکنی،دروغگویی است و روحانیون در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند و باید در این موضوع روشنگری و هدایت گری کنند چرا که  هرچه زمان میگذرد عمل به جهاد تبیین سخت تر می شود و دشمن با ابزار پیچیده تر به صحنه می آید.

مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه  جهاد تبیین از جهاد اکبر الهام میگیرد،تاکید کرد:امروز بصیرت ، فهم و تحلیل درست نیاز است تا با دشمن مقابله کرد و جهاد تبیین نقطه مقابل استعمار است.

حجت الاسلام اوجاقی در پایان خاطر نشان کرد: در سطح استان زنجان کمیته های جهاد تبیین با حضور  جمعی از روحانیون و مسئولین مرتبط تشکیل شده است و با برگزاری جلسات جهاد تبیین در حوزه های مقاومت، پایگاه ها،حوزه های علمیه ،مساجد و دانشگاه ها  خوشبختانه شاهد استقبال جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم هستیم که امیدوارم بتوانیم در این رسالت مهم و خطیر موفق و سربلند باشیم.

ارسال نظرات