مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

850 مجوز زیست محیطی در استان مرکزی صادر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 850 مجوز موافقت زیست محیطی از ابتدای امسال تاکنون برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی این استان صادر شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۵۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یوسف یوسفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 850 مجوز استقرار و بهره برداری  برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد 258  مورد مخالفت شده است.

وی افزود: حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است و محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌ محیطی توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: امسال تعداد 14 کارگروه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک در استان تشکیل شده که در مجموع تعداد 223 پرونده مطرح و با 165 مورد موافقت شده است.

یوسفی بیان کرد: هدف از صدور مجوزهای زیست محیطی، حرکت در جهت توسعه پایدار است که این جزو وظایف حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی یادآور شد: رعایت قوانین، پیشگیری از بروز آلودگی‌های زیست محیطی در حین فرآیند تولید، مدیریت پساب و پسماند، اصلاح الگوی مصرف انرژی و برقراری نظام مدیریت سبز از مهمترین الزامات و مطالبات محیط زیست از واحدهای تولیدی و صنعتی است که به صورت مستمر از سوی ادارات محیط زیست استان مورد بازدید و رصد میدانی و کارشناسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه برای داشتن محیط زیستی سالم همراه با توسعه پایدار تنها وضع قانون کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: حرکت سریع‌ تر در این مسیر نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها است و باید بستر مناسب اجرای این قوانین فراهم شود و در این میان مشارکت مردم و صنایع نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات