معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور مطرح کرد:

لزوم اجرای آمایش رسانه‌ای در استان‌ها /توجه جشنواره ابوذر به زیست بوم استانی

ساری-معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور در اختتامیه جشنواره ابوذر در ساری بر لزوم آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با هدف ارزیابی فعالیت رسانه‌ها و شناسایی فیک نیوز‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۹۴۴۰۱
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

لزوم اجرای آمایش رسانه‌ای در استان‌ها /توجه جشنواره ابوذر به زیست بوم استانی

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور پیش از ظهر امروز در  مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر در ساری با اشاره به اینکه جشنواره ابوذر می‌تواند نقش جهت دهنده  به رسانه‌های مازندران ایفا کند، گفت: نقش اهالی رسانه و همگرایی دستگاه‌های متولی می‌تواند در استانی که پیشران بسیاری از موضوعات در کشور است، پررنگ باشد.

مهدی پور با بیان اینکه  در جریان اغتشاشات اخیر که یک جنگ شناختی و ترکیبی بود استان مازندران نیز جزء استان‌هایی بود که مورد هدف معاندان انقلاب قرار گرفت و تلاش شد بخشی از رخداد‌های این استان در تراز ملی و بین المللی انعکاس داده شود ف افزود: ورود اهالی رسانه مانع  هدف دشمنان انقلاب شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور در ادامه با بیان این مطلب که  باید از این اتفاق درس گرفت و یک برنامه منسجم و روشنگری بومی می‌تواند بسیار موثرتر از تصمیمات ملی در اتفاقات این چنینی باشد، خاطرنشان کرد: هر چقدر جشنواره ابوذر بتواند به موقعیت بومی استان توجه کند و تمرکز بر حل معضلات را سرلوحه قرار دهد قطعا موثرتر خواهد بود و باید پرداخت موضوعی به مسایل بومی پررنگ‌تر شود.

به گفته مهدی پور  وجود ۲۰ روزنامه و بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری در مازندران  قطعا اگر به سمت تولیدات بومی در راستای زیست بوم و الویت‌های استانی پیش برود به حل مشکلات استان کمک خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه  آمار رسانه‌های استانی که بخشی در مقیاس ملی نقش آفرینی می‌کنند، چشمگیر است، اضافه کرد: باید پرسید در سپهر رسانه‌ای کشور چه میزان جریان سازی صورت گرفته است.

مهدی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که اگر ما نتوانیم اخبار جعلی را به  افکار عمومی برسانیم، اتفاقات معکوسی در حوزه رسانه رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید ارزیابی دقیق از رسانه‌ها و نیز اثربخشی آنان صورت گیرد.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور باید یک آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با ارزیابی توانمندی، نقش آفرینی، جریان سازی و نیز شناسایی فیک نیوز‌ها در استان‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار