دکتر برهانی نیز جانباز 70درصد قطع نخاع گفت: من بعد از اسارت و مجروحیت متوجه شدم که سرنوشت من با نشستن بر روی ویلچر گره خرده و باید یک فکر برای زمان از دست رفته‌ام، کنم.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۲۷
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،به مناسبت اعیاد شعبانیه و به ویژه ولادت قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابالفضل‌العباس علیه‌السلام و روز جانباز کادر دبیرستان علوم و معارف اسلامی هدی تصمیم گرفتند که با دانش آموزان بسیجی مدرسه به دیدار جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس واقع در آسایشگاه بروند.
شور و شوقی وصف نشدنی داشتم لحظه شماری می‌کردم که روزش فرا برسد و به پاس زحمات این بزرگواران خدمتشان برسیم.
بالاخره با کلی هماهنگی به این آسایشگاه رسیدیم، حیاطی که به محض ورود با آن مواجه شدیم بسیار زیبا و دلنشین بود، از سالن آسایشگاه عبور کردیم تمامی جانبازان برای تفریح بعد از صبحانه به حیاط رفته بودند، به محض اینکه وارد محوطه شدیم، ذوق را از چشمان این عزیزان حس کردم.

امید به زندگی در آسایشگاه جانبازان / از جانباز  دکتر تا خواسته های یک جانفدا
بعد از سلام و احوالپرسی پای گفتگو و درد و دل با آنها نشستم؛ آنها در آغاز کلام‌شان با بغضی نشسته در گلو و اشکی حلقه شده بر چشم صحبت از سردار دلها کردند؛ از سرداری که به دستور شخص ایشان این مکان برای جانبازان ساخته شده بود.
تنها موضوعی که توجه من را جلب کرد مزاح و شوخ طبعی جانبازان با دانش آموزان بود؛ آنها با بیان خاطرات اسارت خودشان خنده روی لب‌های ما هدیه دادند در این گفتگوی سه ساعته لحظاتی هم با اشک و ناراحتی سپری شد.

امید به زندگی در آسایشگاه جانبازان / از جانباز  دکتر تا خواسته های یک جانفدا
وقتی از شب‌هایی که گذرانده بودند و از طریقه خوابیدنشان و وقتی از شهادت دوست و رفیق حتی برادرانشان حرف به میان می آمد نا خداگاه اشک امانمان نمی‌داد، در همین لحظه یاد صحبتی از بزرگی افتادم که می گفت اجر و منزلت جانبازان از شهدا بیشتر است.

امید به زندگی در آسایشگاه جانبازان / از جانباز  دکتر تا خواسته های یک جانفدا
پای صحبت‌های اقای اصغر شیروانی نشستم فردی که درباره فضای مجازی صحبت می‌کرد و این فضا را با فضای حقیقی مقایسه کرد.
شیروانی با بیان اینکه فضای مجازی را این روزها کسانی اداره می‌کنند که درک و فهمی از شرایط جامعه و حساسیت آن ندارند و به دختران بسیجی تأکید کرد: در فضای مجازی صحبت از حاج قاسم و رهبری فراموش شده است
این جانباز عزیز ادامه داد: امروزه با شرایط کنونی جدید حفظ چادر و اطاعت از ولی فقیه و رهبری از الزامات مهم کشور است.
دکتر برهانی نیز جانباز 70درصد قطع نخاع همه جوانان امروز را به تحصیل دعوت کرد و گفت: من بعد از اسارت و مجروحیت متوجه شدم که سرنوشت من با نشستن بر روی ویلچر گره خرده و باید یک فکر برای زمان از دست رفته‌ام، کنم.
این جانباز کرمانی طی 20 سال از مدرک دبپلم و فوق دیپلم تا کارشناسی ارشد را گذراند و سال گذشته به مدرک دکترا دست یافته است.

امید به زندگی در آسایشگاه جانبازان / از جانباز  دکتر تا خواسته های یک جانفدا
در پایان این دیدار به رسم یاد بود هدیه‌ای که شامل جانماز و قطعه‌ای از فرش حرم علی بن موسی الرضا علیه‌السلام پیشکش به یادگاران دفاع مقدس و عزیزان حاج قاسم شد.

وقت رفتن بود و می‌بایست با این عزیزان خداحافظی می‌کردیم وقتی با این عزیزان هم صحبت می‌شدیم احساس غریبی نمی‌کردیم همچون پدر مهربان و همچون برادر دلسوز بودند.
وقتی سوار ماشین شدم حرف‌های جانبازان در ذهنم مرور می‌کردم و احساس کردم وظیفه ام سنگین تر شده و اسلحه‌ام گوشی بود که در دست داشتم اینجا بود که تصمیم گرفتم مثل یک سرباز در راه وطن تلاش کنم چرا که درخت این انقلاب و این کشور با نثار جان جوانان ما تنومند شده است. فاطمه فلاحتی

ارسال نظرات