برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در شهرک پردیسان

مراسم شب میلاد با سعادت سومين امام شیعیان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) پردیسان با حضور عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۸۱
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در شهرک پردیسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام بهنیا در بخشی از سخنان خود در این مراسم، بیان داشت: همه علما بر اساس علمی که دارند دارای یک منظومه فکری هستند و طبق آن منظومه صحبت می‌کنند.

وی افزود: اکثر علما برخی از ظواهر آیات و روایات را بر اساس آن منظومه فکری که دارند بیان می‌کنند، اگر کسی بخواهد معنای یک روایت، آیه یا صحبتی از مجتهدی را بفهمد بایستی منظومه فکری آن مجتهد را متوجه باشد.

بهنیا، اضافه کرد: ائمه همه مجتهدینی بودند که برای خودشان منظومه فکری دارند و آن منظومه، یک منظومه هدایتی و الهی است. اصل هدایت، هدایت امام است؛ هدایت و چراغ راه آنان برگرفته از وحی بر پیامبران و دستورات خداوند است.

بهنیا با بیان اینکه امام راحل و علامه طباطبایی از علمای بودند که دارای منظومه دین شناسی خاص خود بودند، گفت: از نظر اسلام یکی از اساسی ترین جایی که می توان به انسان شناسی پی برد بحث امامت است و ادعای ما این است که هر چه در انسان شناسی و امامت و ولایت شیعه سخن گفته از قرآن قابل استخراج است.

وی در پایان افزود: یکی از مهمترین آیات در بحث امامت آیه ۷۳ سوره انبیا است که به معرفی امام و ویژگی های امامت می پردازد و آن را در چند عنصر اساسی هدایت به امر و وحی مخصوص امام و نماز و زکات امام و عبادت امام معرفی می کند.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار