خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

نجات بشریت در ظهور حجت حق است/ برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان با رویکرد مردمی در استان

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه نجات همه بشریت در ظهور حجت حق است، گفت: تاخیر در رسیدن به امام عصر (عج) و ایجاد موانع در شرایط ظهور ایشان نقشه بدخواهان و دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۹۴۹۵۰۰۹
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت جشن‌های نیمه شعبان با حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: انشاءالله در ایام الله‌ها و این فرصت‌های ارزشمند توفیق خدمت در راستای مکتب ائمه اطهار (علیه السلام) و قرآن کریم را بیش از پیش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع این دیدار؛ هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان در استان است، افزود: انشاءالله از رهنمود‌های ارزشمند حضرت آیت الله عبادی که هميشه چراغ هدایت است، بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه جامعه همیشه و در همه زمان‌ها نیازمند امام و پیشوا است، مطرح کرد: اما متاسفانه این احساس که کمرنگ می‌شود زمان ظهور امام زمان(عج) طولانی‌تر می‌شود.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه نجات همه بشریت در ظهور حجت حق است، گفت: تاخیر در رسیدن به امام عصر(عج) و ایجاد موانع در شرایط ظهور ایشان نقشه دشمنان و بدخواهان اسلام است.

وی ادامه داد: طبیعتا نوع تلاش و فعالیت ما بایستی به گونه‌ای باشد که جامعه را برای این امر مهم آماده کنیم بنابراین مهمترین راهبرد این ایام انتقال پیام مهدویت و انتظار، ترویج سبک زندگی مهدوی، معرفی شخصیت برجسته اهل بیت عصمت و طهارت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: ائمه اطهار (علیه السلام) الگو‌هایی هستند که جامعه بشری با تمسک به سیره آن‌ها می‌تواند موفق شود، و همچنین در برابر افرادی که امروز به ناحق جایگاه این مشعل‌های هدایت را گرفتند، مطرح شوند.

 

استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات در برگزاری جشن نیمه شعبان


وی گفت: بحث محوری و هدف در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان این است که رویکرد مراسم‌ها مردمی باشد؛ اما بستر سازی، تسهیلگری و در اختیار دادن امکانات موجود از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه در سطح کشور نقطه تمرکز مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران است، گفت: اما در شهرستان‌ها دو نوع برنامه داریم؛ ابتدا مسجد محور و محله محور بودن برنامه‌ها و دوم برپایی مجلس و مراسم محوری با پیش‌بینی سخنران و ذاکر اهل بیت برای هر برنامه در سطح هر شهر انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: ایجاد فضای شور و نشاط در راستای موازین شرعی با استفاده از ظرفیت‌ها و قالب‌های مختلف هنری در هر شهرستان انجام شود.

وی به برگزاری مراسم چراغ برات در ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: انشاءالله باهمفکری و هماهنگی نذورات و محتوای این مراسم به تدریج مدیریت شود.

حجت الاسلام مشرفی افزود: ایام الله دهه فجر و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن نتیجه همدلی و صمیمیت میان همه دست اندرکاران اجرای این برنامه ها است؛ همان طور که در میدان تلاش و شور، صمیمیت و حضور با بصیرت است در پشت صحنه نیز این موارد دیده می‌شود.

وی مطرح کرد: این اتفاقات مبارک نتیجه همین تلاش‌ها است که خدا را بابت آن شاکریم، انشاءالله در ایام نیمه شعبان با اعتقاد این برنامه‌ها نیز با مشورت و هماهنگی همه دنبال شود.

وی بیان کرد: در نیمه شعبان امسال ادارات استان؛ برنامه محوری خود را در میدان اصلی و خیابان شاخص شهر اجرا کنند و همچنین در هر شهرستان از نیمه شعبان امسال به بعد هر جمعه یک مراسم محوری قراعت دعای ندبه در طول سال برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار