به مناسبت اعیاد شعبانیه، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سیار آیت الله شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه امروز شنبه در منطقه سردشت بشاگرد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۹۵۰۵۳
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان،، فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در آیین رونمایی از بیمارستان سیار این نیرو گفت: بیمارستان سیار آیت الله شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه دارای ۱۰۰ تخت و ۲۵ درمانگاه تخصصی است که به مدت یک هفته به مردم شهرستان بشاگرد به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می‌کند.
سردار احمد اخوان مهدوی افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های کامل اتاق عمل، ریکاوری، بخش بستری، رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر ای، سی تی اسکن، اورژانس، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه، آی سی یو و سی اس ار و دیگر بخش‌های مورد نیاز است.
وی بیان کرد:این بیمارستان همچنین دارای درمانگاه‌ تخصصی و فوق تخصصی داخلی، قلب و عروق، چشم، ارتوپدی، جراحی، بیهوشی، دندانپزشکی، زنان و زایمان، اطفال، سونوگرافی، رادیولوژی، ارولوژی، گوش وحلق و بینی، عفونی، غدد، ریه، داخلی مغز واعصاب، گوارش، روانپزشک، طب اورژانس و عمومی است.
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، هدف از برپایی این بیمارستان را توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خدمت رسانی به مردم محروم و کم برخوردار کشور عنوان کرد و گفت: ۱۷۰ نفر از کادر درمان تخصصی، فوق تخصصی و نیرو‌های مدیریتی در این بیمارستان خدمت رسانی می‌کنند.
مهدوی افزود: تاکنون بیش از 230 بیمارستان سیار در نقاط مختلف کشور برابر با نیاز مردم به خدمات بهداشتی درمانی برپا شده است و در این بیمارستان‌ها چهار میلیون نفر خدمات دریافت کرده اند.
وی افزود: بهداری نیروی زمینی سپاه برای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مناطق کم برخوردار یکی از مجهزترین ،پیشرفته ترین و سریع ترین بیمارستان سیار را بنا بر در خواست فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه سردار مارانی و تدبیر سردار فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار پاکپور را از امرپز ۶اسفندماه به مدت یک هفته در منطقه عمومی بشاگرد استان هرمزگان راه اندازی کرده است .
سردار اخوان مهدوی پیش بینی کر: بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات این بیمارستان صحرایی استفاده نمایند.
وی نمود توان و ظرفیت‌های نظام سلامت نیروی زمینی سپاه به حدی از شکوفایی رسیده است که براساس نیاز مردم در حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها مثل زلزله سیل، قادر است برای ارایه خدمات درمانی بسیار سریع موثر و به موقع اقدام کند.
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: انعطاف پذیری، نوآوری، خلاقیت و خوداتکایی استانداردسازی هم افزایی و دقت در ارائه خدمات پزشکی سازماندهی و هم افزایی از ویژگی‌های بیمارستان‌های سیار است.

ارسال نظرات