کارفرمایان برتر در حوزه سلامت محور سیستان و بلوچستان مشخص شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس ارزیابی شورای هماهنگی خدمات بهداشت استان، برترین‌ها در حوزه کارفرمای سلامت محور، خانه بهداشت کارگری و ایستگاه بهگر در سالجاری مشخص شدند.
کد خبر: ۹۴۹۵۰۶۹
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حامد آرامش، اظهارداشت: نیروی کار و سرمایه انسانی، یکی از مهمترین پشتوانه‌های پایدار هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، به همین دلیل تامین ایمنی و سلامت محیط‌های کار از اولویت و اهمیت بالایی در توسعه اقتصادی و کاهش هزینه‌های ناشی از آن برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس و با تلاش شورای هماهنگی خدمات بهداشت استان متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اقدام به ارزیابی واحدهای تولیدی و خانه های بهداشت و ایستگاه های بهگر مستقر در محیط های کار می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نتایج حاصله از ارزیابی‌های میدانی صورت گرفته توسط این شورا، موسسه نصر جهاد سازندگی و کارخانه آرد کنگان به عنوان کارفرمایان سلامت محور برتر، خانه‌های بهداشت کارگری شرکت صنایع سیمان خاش و مجتمع مس چهل کوره به عنوان خانه بهداشت کارگری برتر و ایستگاه بهگر شرکت بانی چاو ایرانیان به عنوان ایستگاه بهگر برتر سیستان و بلوچستان انتخاب و در هفته کارگر سال آینده از آنها تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: خانه های بهداشت کارگری و ایستگاه های بهگر به منظور ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار به ترتیب در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۴۹۹ نفر و ۲۰ تا ۴۹ نفر شاغل ایجاد می شوند.

آرامش اظهارداشت: کارفرمای سلامت محور نیز بر اساس شاخص‌هایی همچون برنامه و مداخلات ایمنی و کاهش حوادث محل کار شامل اجرای برنامه مدون آموزشی در زمینه سلامت ایمنی کارکنان، پیاده‌ کردن استانداردهای ایمنی و زیست‌ محیطی، تسهیل در کاهش استرس کارکنان در محل کار، ارزیابی مخاطرات جسمی روانی و اجتماعی کارگران، مدیریت پسماند سالم و اجرای برنامه‌های خلاقانه در زمینه سلامت ‌محوری انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۵۴ خانه بهداشت کارگری و ۳۳ ایستگاه بهگر در سیستان و بلوچستان به کارگران خدمات ارائه می کنند.

ارسال نظرات