مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر مطرح کرد:

سهمیه ۴ هزارنفری جامعه ایثارگری سیستان و بلوچستان برای سفر به عتبات

مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر گفت: چهار هزار نفر از خانواده‌های ایثارگر سیستان و بلوچستان به عتبات‌عالیات اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۷۴
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
 
وی در خصوص شرایط ثبت‌نام در این سایت بیان کرد: والدین، همسران، فرزندان شهدا، جانبازان و همسرانشان مشمول ثبت‌نام در این طرح خواهند بود، که سرپرست خانوار جامعه ایثارگری می‌تواند تعداد ۳ نفر همراه از مشمولان تحت پوشش خود را جهت اعزام به سفرهای زیارتی عتبات عالیات از طریق این پایگاه ثبت‌نام کند.
 
مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر  تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر و بانک دی به‌منظور گسترش همکاری‌های متقابل و اعطای تسهیلات مناسب برای اعزام جامعه ایثارگری به زیارت عتبات‌عالیات عراق تدوین و امضا شده است.

جعفری اظهار کرد: تسهیلات بانکی برای این طرح در ۲۴ مرحله اقساط است که میزان تسهیلات بانکی برای تشرف به سفر هوایی به عتبات‌عالیات به‌ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال و میزان سقف وام بانکی برای اعزام زمینی به‌ازای هر نفر ۴۰ میلیون ریال است و همچنین ما به تفاوت هزینه اعزام به عهده افراد مشمول تحت پوشش بنیاد شهید و جامعه ایثارگری است.

مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر گفت: خانواده‌های جامعه ایثارگری بعد از ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی شاهدان کوثر، می‌توانند بخشی از هزینه‌های سفر زیارتی عتبات‌عالیات را در قالب وام تسهیلات بانک دی دریافت کنند.این مسئول با بیان اینکه ۱۰ میلیون ریال هزینه بلاعوض سفر خانواده‌های جامعه ایثارگری از سوی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور واریز می‌شود، افزود: افراد مشمول جامعه ایثارگری می‌توانند بعد از ثبت‌نام برای دریافت وام بانکی سفرهای عتبات‌عالیات به بانک دی مراجعه کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: سهم سیستان و بلوچستان هزار سرپرست در مجموع ۴ هزار نفر است که در طول یک سال به عتبات‌عالیات اعزام خواهند شد.

وی همچنین بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های هم در حال انجام است تا در آینده بتوانیم علاوه بر عتبات‌عالیات کشور عراق اعزام کاروان‌های شهدا و ایثارگران را به سوریه نیز داشته باشیم.

محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: تا کنون هزار و ۵۳۴ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان در این سامانه ثبت‌نام که از این تعداد هزار و ۱۶۱ نفر برای سفر هوایی و ۳۷۱ نفر هم برای سفر زمینی ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد ناظری اذعان کرد: اقدامات، اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در استان صورت‌گرفته تا جامعه هدف ما بتوانند از اقدامات خوبی که بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نظر گرفته بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا اولین کاروان قبل از آغاز سال جدید اعزام شوند اظهار کرد: اولین کاروان از ۱۸ اسفندماه جاری از طریق سفر هوایی به عتبات‌عالیات کشور عراق اعزام خواهند شد.
ارسال نظرات