خبرهای داغ:

بیش از سه هزار بیمار خارجی در دانشگاه علوم پزشکی آبادان درمان شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۶ توریست درمانی در دانشگاه علوم پزشکی آبادان اقدام به درمان کردند.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۰۰
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید محمد محمدی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بیش از ۱۵ هزار توریست از کشورهای همسایه از امکانات بیمارستانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان استفاده کنند.

 

وی افزود: در سال جاری برای مقابله با متخلفان درمانی و پول‌های زیرمیزی اقدامات خوبی صورت گرفته است که منجر به تعطیلی چند مطب در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برای تعرفه‌های دندانپزشکی نیز واحد بازرسی جداگانه و شماره تماسی ویژه‌ای را در نظر گرفتیم که این شماره تماس در معرض دید عموم قرار گرفته است. امیدواریم مردم نسبت به اطلاع‌رسانی تخلف در حوزه دندانپزشکی اقدام کنند.

 

محمدی با اشاره به پروژه‌های بهداشتی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: سهم شهرستان آبادان و خرمشهر و شادگان ۳۱ پروژه است که احتمال افزایش این عدد نیز وجود دارد.

 

وی افزود: مرکز بهداشت شهید باهنر آبادان که ساخت دوباره آن از سال ۹۶ متوقف شده بود با توجه به اعتبار اختصاص یافته و همکاری پالایشگاه در روزهای آینده با اعتبار اولیه ۱۳۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد ضمن اینکه ساخت یکی از مراکز بهداشت شادگان نیز از سال ۹۶ متوقف شده بود وارد مناقصه شد و پیمانکار جدید مشخص و بزودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پیگیری ۷۲پروژه عمرانی در بخش‍های مختلف این دانشگاه در جنوب غرب خوزستان با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با تامین اعتبار از وزارت نفت، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات منطقه آزاد اروند و سازمان دانشجویی کل کشور این طرح‌ها نهایی خواهند شد.

 

محمدی بیان کرد: بیمارستان بزرگ علوی آبادان با استانداردهای بین‌المللی و ۲۴۷ تخت بستری به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه ۲ طرح درمانی دیگر نیز در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

 

وی از بهره‌برداری نخستین مرکز ناباروری منطقه در روزهای آینده خبر داد و افزود: برای اولین بار نیز در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر مرکز ام‌آرآی آغاز به کار می‌کند و همچنین بخش پست پارتوم شادگان نیز در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

محمدی اظهارکرد: بخش جراحی قلب بیمارستان آیت‌اله طالقانی با اعتبار اولیه ۱۶۰ میلیارد ریال به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده و بیمارستان قلب خرمشهر نیز با اعتبار اولیه یک‌هزار میلیارد ریالی به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده، ضمن اینکه بخش ام‌آرآی بیمارستان شهید بهشتی آبادان نیز نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

تزریق ۸۰۰هزار دوز واکسن کرونا در جنوب غرب خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: در پیک کرونا ۸۰۰ هزار دز واکسن در شهرستانهای آبادان و خرمشهر و شادگان تزریق شد.

 

عبدالله خوانزاده با اشاره به فعالیت ۱۴۷ خانه بهداشت شهری و روستایی در جنوب غرب خوزستان افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته، امروز بستری مبتلا به کووید ۱۹ در این سه شهرستان نداریم.

 

وی افزود: در اربعین پشت سر گذاشته شده ۵۰۰هزار خدمت متنوع توسط ۵۵ تیم بهداشتی به زوار ارائه شد.

 

خوانزاده بیان‌کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در روستاهای منطقه مشکل پزشک نداریم و کمبود پزشک در مراکز شهری نیز در سال جدید پیگیری و مرتفع خواهد شد، امسال ۵۰ پزشک متخصص و فوق متخصص در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان گذاشته شد.

 

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها