دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

انتظار منجی بزرگترین دستاورد نظام آفرینش است

حجت الاسلام اراکی با بیان اینکه انتظار منجی بزرگترین دستاورد نظام آفرینش است گفت: وحدت امت اسلامی مهمترین مقدمه ظهور و شکل دهنده حکومت و خلافت آخرین است.
کد خبر: ۹۴۹۵۷۸۸
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله محسن اراکی، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
در دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در زاهدان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که یکی از مهمترین واساسی ترین رشته های علوم انسانی که باید به آن پرداخته شودشناخت سنتهای حاکم بر تاریخ از دیدگاه قرآن کریم و سنت معصومین (ع) است که همه آن تفسیر قرآن کریم است گفت: یکی از مهمترین رشته های مهم اسلامی بررسی سنتهاست که اگر با سنتها آشنا باشیم می توانیم با حوادث اجتماعی درست برخورد کنیم.


‎وی با اشاره به این مطلب که:در بحث تحلیل مهدویت و انقلاب اسلامی طورکوتاه به چهار سنت بنیادین قرآن کریم می توان اشاره کرد،که در چهارچوب این سنت اجتماعی ، رابطه انقلاب اسلامی و قیام مهدوی به جامعه مهدوی تبدیل خواهد شد، افزود: مرحله نخستین انتظار، آفرینش حضرت آدم است؛ کلید انتظار جهان ‏آفرینش، از آفرینش آدم ابوالبشر خورده شد زیرا جهان در انتظار آفرینش چنین موجودی به سر برده است‎.

حجت الاسلام اراکی دومین انتظار، انتظار بعثت حضرت محمد(ص) است؛ همه ادیان نیز به ظهور حضرت محمد(ص) بشارت داده‌اند و ‏حضرت عیسی(ع) که رسول پیش از رسول خاتم است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مرحله سوم انتظار؛ مرحله انتظار حضرت مهدی(عج) و حکومت جهانی عدل ‏الهی است که فلسفه این انتظار طولانی که همه بشر را در بر می‌‏‎گیرد می‌توان گفت که انتظار یک جهان بوده است. ‏‎

وی گفت: انتظار ما از مهدویت انتظار مدیریت جهانی بشر است؛ بزرگترین دستاورد جهان آفرینش آنست که خداوند متعال ‏آفریده‌ای بیافریند و کلید مدیریت عادلانه و الهی را به او بسپارد. ‏‎

آیت الله اراکی افزود: مهدویت بدنبال آن است که جامعه بشر را از جامعه عدل به جامعه عادلان و صالحان رهنمون سازد و ‏بشر از پرداختن به مشکلات خود گذر کرده و بدنبال آبادی جهان می‌رود. ‏‎

وی بیان کرد: مهمترین شرط انتظار، بازگرداندن حیات به امت پیامبر(ص) است که اگر این حیات به امت برنگردد زمینه ظهور نیز ‏فراهم نخواهد شد.‎

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در مسأله امامت هیچ اختلافی بین مسلمانان نیست و اینکه در آخرالزمان فردی ‏از اهل بیت پیامبر اکرم (ص) ظهور می‌کند و اطاعت او بر مسلمین جهان واجب بوده امری غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: در واقع تمامی ‏مسلمانان معتقدند که بعد از پیامبر اکرم (ص) امامت در اختیار کسی است که عادل و عالم به دین باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار