همایش ملی مهدویت در زاهدان برگزار شد

دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با حضور مدیر عامل بنیاد مهدی موعود کشور، استاندار سیستان و بلوچستان، علمای شیعه و سنی، جمعی از مسوولان و مردم امروز /سه‌شنبه/در زاهدان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۰۸
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
همایش ملی مهدویت در زاهدان برگزار شد
حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی، امام جمعه موقت زاهدان در ادامه اظهار کرد: مهدویت یکی از مباحث مهم عقیدتی است ‏می تواند یکی از مهمترین مباحث در مسأله وحدت بین فرق مختلف اسلامی قرار گیرد. ‏
 
مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: طبق روایت موجود در مباحث عقیدتی کمترین اختلاف در مسأله مهدویت وجود ‏دارد، همه مسلمانان باید در لوای قرآن و سنت رسول الله (ص) دست به دست هم دهیم تلاش کنیم جامعه بشری را نسبت به خلق و ‏خوی استعماری و استکباری آمریکا بیدار کنیم، و همه در مقابل این دشمن دیرینه اسلامی در سطح واحد قرار بگیریم. ‏
 
 

موسی شهرکی با بیان اینکه دهه مهدویت از هفتم تا هفدهم اسفند نامگذاری شده اظهارداشت: گرامیداشت این دهه ۶۴ عنوان برنامه محوری در سیستان و بلوچستان انجام که یکی از مهمترین برنامه‌های این دهه که به صورت ملی برگزار می‌شود همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: همایش مهدویت برای تبیین پیوندهای فرهنگ مهدویت و انقلاب اسلامی و نیز بررسی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر برگزاری ۶۴ عنوان برنامه گرامیداشت دهه مهدویت ۶۳ عنوان برنامه دیگر ویژه اقشار مختلف در دانشگاه‌ها مساجد، مدارس و دستگاه های فرهنگی پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: مهدویت یکی از اعتقادات دینی مسلمانان و از مسلمات مذاهب اسلامی است که ریشه در آیات قرآن و روایات متعددی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)دارد.

شهرکی بیان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی مهدویت در حاشیه و منزوی نیست، مهدویت یک حرکت حماسی و تحول آفرین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار