ادای احترام آموزش و پرورش استان به سردار خطه جنوب/ ماجرای دانش آموزانی که به سردار خرم دل قوت قلب دادند/ طعنه سنگین عزت خواه به معاونین پرورشی!

همزمان با هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی ، معاونین پرورشی شهرستان بویراحمد با حضور در بارگاه امامزاده قاسم ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت این هفته با حضور بر مقبره آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره ) یاد این عالم وارسته را گرامی داشتند .
کد خبر: ۹۴۹۶۱۵۴
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم ضمن اجرای برنامه مولودی خوانی به مناسبت اعیاد شعبانیه ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به ایراد سخن پرداختند .


ادای احترام آموزش و پرورش استان به سردار خطه جنوب/ ماجرای دانش آموزانی که به سردار خرم دل قوت قلب دادندمدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ابتدا ضمن خیر مقدم به حاضران گفت : مربیان و معاونین پرورشی به عنوان سربازان عرصه تربیت مسئولیت بزرگی در تعالی جامعه دارند.
دلشاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ، افزود : بر اساس این بیانیه علم و دانش آشکارترین وسیله اقتدار یک دولت است و اروپا به وسیله همین علم و دانش بیش از 200 سال بر دنیا حکومت کرده است و اکنون هم در کشور ما حدود 35 میلیون جوان و نوجوان جویای علم و دانش هستند که عمده این گروه ها زیر دست ما فرهنگیان آموزش می بینند .
کورش دلشاد توجه به معنویت و اخلاق را از دیگر شاخص های بیانیه دوم عنوان کرد و گفت : معنویت و اخلاق در بحث دشمن شناسی ، اقتصاد و مهمتر از آن ها سبک زندگی مهم است و بر محور انسانیت و اخلاقیات استوار است .

دلشاد ادامه داد : مربیان و معاونین پرورشی هم محرم اسرار و هم سنگ صبور هستند بنابراین توجه به حفظ این جایگاه بسیار مهم است .
وی ادامه داد : خاستگاه این هفته از جمله اقدامات شهیدان رجایی و باهنر بوده ضمن اینکه مراکز تربیت معلم هم از جمله اقدامات ارزشمند این دو شهید است که همه ما دوره هایی را در این مراکز به کسب تعلیم و تربیت گذرانده ایم.
دلشاد گفت : هدف از هفته امور تربیتی و تشکیل این نهاد ، دفاع از ارزش ها ، انسانیت و اعتقادات است .
وی ادامه داد : بیانیه گام دوم انقلاب را داریم که رهبری به دستاوردهای چهل ساله انقلاب پرداخته و بر همه راه های پیموده شده صحه گذاشته اند و ما این بیانیه را منشور انقلاب اسلامی می دانیم و اکنون وظیفه ما این است که این توصیه ها را اجرا کنیم.

ادای احترام آموزش و پرورش استان به سردار خطه جنوب/ ماجرای دانش آموزانی که به سردار خرم دل قوت قلب دادند

معلم بدون قدرت تجزیه و تحلیل ، اسیر کلاس است
مدیر کل آموزش و پرورش هم در این برنامه گفت : برگزاری این مراسم در کنار بارگاه امامزاده قاسم و فرزند دانشمند وی عالم وارسته آیت الله ملک حسینی به منظور ارزش گذاری بر شخصیت معنوی علمای دین است چرا که این علما هویت دینی ما هستند و باید این هویت را حفظ کنیم .
حسنعلی عزتخواه با بیان اهمیت و جایگاه مربیان تربیتی با ذکر خاطره ای از سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان در دیدار خود با وی ، اظهار داشت : "سردار خرمدل بیان کرد که در راهپیمایی 22 بهمن چند دانش آموز نوجوان کنار من آمدند و با شهامت بیان کردند که از این تهدیدهای دشمنان نترسید و هر جا نیاز داشتید اعلام کنید تا ما وارد میدان شویم " که این یعنی حاصل کار خوب و تربیت انقلابی دانش اموزان توسط معلمین دلسوزی که اینگونه با صلابت سعی در دلداری و قوت قلب دادن به یک فرمانده مقتدر نظامی هستند .
عزتخواه با بیان این نکته که مربی تربیتی باید الگوی جامعه باشد ، افزود : در این هفته یاد بزرگان و علمایی همچون شهیدان بهشتی ، مطهری ، رجایی و باهنر را گرامی می داریم و البته انتظار این است که ما معلمین برای ادامه راه این علمای بزرگ دین و اسلام حتما کتب و آثار آن ها را بررسی و مطالعه کنیم و در تربیت دینی از رهنمون های ان ها بهره گرفته و بدانیم اگر در تربیت دینی کوتاهی کنیم ، فردا مسئولیم .
وی خداترس بودن را از ویژگی های علما دانست و گفت : دلیل نترسیدن از دیگران ، ترس از خداوند است و مطمئن باشید که هر کس از خدا ترسید همه از او می ترسند و هر کس از خدا نترسید ، خداوند او را از همه می ترساند و بدانید کسانی که برای ماندن در پست و مقام از دیگران ترسیدند یعنی از خدا ترس ندارند .
عزتخواه افزود : شرط اساسی برای رسل الهی بودن ، عبد خدا بودن است و هم باید خود عبد باشیم و هم دانش اموزان را به عبودیت برسانیم .
وی گفت : شهیدان رجایی و باهنر پیام رسانان انقلاب هستند و ما هم که این امانت را پذیرفته ایم باید امانتدار باشیم و این پیام را به درستی انتقال دهیم . الان هم همه نگاه ها به شما مربیان تربیتی دوخته است پس عملگرا باشید .
عزتخواه ادامه داد : قدردان این انقلاب باشید و بدانید آنچه در این انقلاب افضل است انسانی تر بودن است خود را برای کارهای اساسی مهیا کنید .
وی گفت : متاسفانه این روزها برخی تلاش می کنند اسلام را پایین بکشند اما ما وظیفه داریم برای تعالی اسلام قدم برداریم .
عزتخواه ادامه داد : مربی پرورشی که قدرت تجزیه و تحلیل و علم روز ندارد در دست دانش آموز و کلاس درس اسیر است .
وی شروط موفقیت در کلاس را برشمرد و گفت :برای معلم دانا بودن ، عاقلانه صحبت و تصمیم گرفتن به گونه ای که الگو باشد ، قدرت کلام و تاثیر بر دانش آموز ، قدرت کنترل و مسئولیت پذیری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عزتخواه افزود : اگر انسان بد تربیت شود ابزار تهاجم فرهنگی خواهد شد و به جای سرباز انقلاب و اسلام در خدمت دشمنان قرار می گیرد .
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان خطاب به معاونین و مربیان تربیتی گفت : توصیه می کنم بروید سرگذشت بزرگان دین را بخوانید و با آگاهی بر سر کلاس درس حاضر شوید . بدانید دانش آموز امروز ، دانش اموز دیروز نیست .در مقابل توهین ها و شبه های ان ها هم اگاهانه توضیح دهید و اگر لازم شد از دانش دیگران برای پاسخ به ان ها استفاده کنید .

عزتخواه به جایگاه مربی و معاون تربیتی اشاره کرد و خواستار تجدید نظر در خصوص سپردن جایگاه معاونت پرورشی به افراد با انگیزه و برخورد با افراد سهل انگار شد .

حاشیه : تذکر جدی به برخی معاونین پرورشی !

مدیر آموزش و پرورش در بخشی از سخنان خود از عدم حضور تعداد زیادی از معاونین پرورشی در این گرهمایی که در واقع گرهمایی ماهانه ان ها بود گلایه کرد و گفت : انتظار می رفت که همه معاونین در این برنامه حاضر شوند .

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش به این سخنان واکنش نشان داد و به طعنه گفت گویا عده ای با زور معاون پرورشی شده اند و انگیزه ای برای کار ندارند !

 

ادای احترام آموزش و پرورش استان به سردار خطه جنوب/ ماجرای دانش آموزانی که به سردار خرم دل قوت قلب دادندادای احترام آموزش و پرورش استان به سردار خطه جنوب/ ماجرای دانش آموزانی که به سردار خرم دل قوت قلب دادندادای احترام آموزش و پرورش استان به سردار خطه جنوب/ ماجرای دانش آموزانی که به سردار خرم دل قوت قلب دادند

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار