خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سپاه ناحیه همدان:

علاج واقعی مشکلات اقتصادی کشور همان تولید ملی است

همدان- مسئول عقیدتی سپاه ناحیه همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه سال  ۹۵ فرمودند راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است و علاج واقعی مشکلات اقتصادی کشور همان تولید ملی است.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۹۵
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری معین در جمع بسیجیان پایگاه شهید رجبیه همدان در خصوص جهاد تبیین و اینکه چرا مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود، اظهار کرد: مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان اشاره می‌کند که خداوند متعال دو گناه را بزرگ شمرده و آنها را نهی کرده است؛ گناه اقتصادی مثل ربا و گناه سیاسی که سلطه‌پذیری و قبول کردن ظلم و ستم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی جوامع اسلامی به ویژه انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انحراف دستورات اسلام است، افزود: پدیده شوم ربا که از غرب وارد جوامع اسلامی شده هر جامعه و ملتی را از ریشه ویران می‌کند و نتیجه ربا ایجاد اختلاف و فاصله طبقاتی در جامعه است.

مسئول عقیدتی سپاه ناحیه همدان گفت: بعد از ناکامی دشمن در عرصه‌های تروریسم، جنگ فرسایشی ۸ ساله، تهاجم فرهنگی و ایجاد فتنه، نتوانست موفقیت کسب کند بنابراین وارد عرصه اقتصادی شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال ۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند، گفت: ایشان در ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه سال  ۹۵ فرمودند راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است و علاج واقعی مشکلات اقتصادی کشور همان تولید ملی است.

مختاری معین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص محورهای اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی، حرکت برنامه‌ریزی شده، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تقویت روحیه خودباوری، ابتکارات و خلاقیت‌های عمومی مردم نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمودند حمایت از صنایع داخلی، تبلیغ کالاهای داخلی، ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، بستن مالیات سنگین کالاهای لوکس خارجی، بسته بندی جذاب کالاها و ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در مراکز دولتی از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص است.

مسئول عقیدتی سپاه ناحیه همدان بیان کرد: یکی از محور‌ ترین موضوعاتی که در آموزه‌های دینی ما به آن توجه ویژه شده است، موضوع شکرگزاری است؛ چرا که شکرگزاری می‌تواند زندگی ما را متحول کند، اکسیری از انرژی مثبت برای ما باشد، شکرگزاری می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند.

وی گفت: در نگاه اول قرآن کریم در سوره ابراهیم آیه ۷ فرموده است اگر شکر نعمت به جای آورید بر شما نعمت افزون می‌شود؛ اسراف در آموزه‌های دینی ما نهی شده است؛ به عنوان مثال مصرف سرانه انرژی در ایران ۴ برابر کشور اندونزی و سه برابر کشور هندوستان و دو برابر کشور چین است، مصرف سرانه آب در ایران دو برابر سرانه جهانی است، مصرف نان ۳۰ درصد ضایعات است که این ضایعات قوت ۱۵ میلیون نفر می‌شود.

مختاری معین ابراز کرد: نگاه دیگر، نظام مدیریتی است که در سه محور مدیریت جهادی، مدیریت انقلابی و مدیریت تحولی است؛ مشکلات کشور زمان بر است و یک شبه حل نمی‌شود، مشکلات کشور با یک بخشنامه درست نمی‌شود.

  وی عنوان کرد: کشوری که در آن آشوب‌های اجتماعی توسط دشمن طراحی می‌شود، کشوری که تحریم باشد نه در ایران بلکه در هر کجای دنیا باشد مطمئن باشیم که اقتصاد آسیب می‌بیند، آشوب‌های اجتماعی یعنی ناامنی.

مسئول عقیدتی سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: در یک نگاه کلی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه ویژه به ظرفیت‌های داخلی، خودباوری، توجه به نسل جوان به خصوص بسیج که ظرفیت و پتانسیل  بسیار خوبی است، مدیران جهادی و انقلابی وارد شوند و به جای توکل و امید به دشمنان خود را قوی کنیم و از هیچ قدرتی نترسیم، ایستادگی و امید به آینده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه می‌گویند مشکلات اقتصادی و گرانی وجود دارد، گفت: بله قبول داریم، اما به صدر اسلام برگردیم و درس بگیریم مگر در شعب ابی طالب مشکل اقتصادی نبود، فقر نبود، اما مردم ایستادگی کردند و باورشان شد و صبر کردند؛ امروز هم ما باید با توکل بر خدا و گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب بتوانیم مشکلات اقتصادی کشورمان حل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات