کمیلی گفت: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۹۶۳۴۰
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

فاطمه کمیلی، مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت مردان اولین پنجشنبه اسفند ماه هر سال بعنوان روز سلامت مردان نامگذاری شده است .

وی ادامه داد: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت. مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیادو استرس شغلی در آنها بیشتر است از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

 کمیلی تصریح کرد: نامگذاری هفته اول اسفند ماه در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت بوده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در بخش دیگری از سخنان خود،به برنامه های انجام شده توسط کانونها و دفاتر بسیج جامعه پزشکی در سرتاسر استان اشاره کردو اذعان داشت: هم زمان با اعیاد شعبانیه یک ویزیت سالمند ناتوان در منزل و نیز غربالگری دیابت و چربی خون جهت پرسنل شبکه بهداشت و درمان و نیز آموزش معلمان مدرسه حر روستای کمالی در رابطه با کاهش کم تحرکی و ناباروری مردان، به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی شهرستان نیمروز در این هفته انجام شده است .

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته سلامت مردان، در راستای ترویج سنت حسنه اهدای خون جمعی از پرسنل شبکه بهداشت و ادارات شهرستان نیمروز ،در محل استقرار تیم سیار انتقال خون واقع در محل شبکه بهداشت و درمان نیمروز به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی شهرستان نیمروز ، اقدام به اهدای یک واحد از خون خود کردند .

کمیلی برپایی ایستگاه سلامت در محل مصلی نماز جمعه شهرستان پزشکی شهرستان نیمروز را نیز از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی نیمروز عنوان کرد.

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، نصب پوستر عفاف و حجاب در محل ستاد شبکه بهداشت و درمان به همت بسیج جامعه پزشکی هامون را نیز از برنامه های این هفته عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد:  به برپایی ایستگاه سلامت بمناسبت اعیاد شعبانیه در شهرستان هامون،توزیع ماسک و تراکت آموزشی خدماتی از قبیل کنترل فشار خون و اجرای طرح تست قند خون،و نیز ارائه خدمات ویزیت رایگان به تعدادی از اهالی روستای دولت آباد توسط تیم شهید رهنمون به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی هامون را یادآور شد.

ارسال نظرات