خبرهای داغ:
یادداشت،

افزایش دلار و سواستفاده از جو روانی بوجود آمده برای غربگرایان

شاهرود_ کارشناسان دلایل متعددی برای گرانی ارز بر می‌شمارند من جمله اینکه ارز با تورم رابطه متقابل دارد یعنی تورم موجب کاهش ارزش پول ملی و افزایش دلار می‌شود
کد خبر: ۹۴۹۶۴۷۰
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

افزایش دلار و سواستفاده از جو روانی بوجود آمده برای غربگرایانبه گزارش خبرنگار بسیج، کارشناسان دلایل متعددی برای گرانی ارز بر می‌شمارند من جمله اینکه ارز با تورم رابطه متقابل دارد یعنی تورم موجب کاهش ارزش پول ملی و افزایش دلار می‌شود پس نمی‌توان افزایش طبیعی دلار را سرکوب کرد چرا که سرکوب دلار باعث پایین آمدن قدرت رقابت تولید کنندگان داخلی با رقبای خارجی آن‌ها خواهد شد لذا راه حل کاهش دلار در کاهش تورم می‌باشد و در اصل می‌بایست تورم را مدیریت کرد تا نرخ ارز کاهش یابد.
این دلیل درستی است و قسمتی از بالارفتن ارزش دلار به همین دلیل است، اما این را هم نمی‌توان نادیده گرفت که دلار بیشتر از انتظار تورم به یکباره بالا رفته است پس غیر از دلیل تورمی دلیل دیگری هم می‌توان تصور نمود. دلیلی که به دشمنی ۴۴ ساله غرب به سرکردگی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران برمی گردد.
ابزار دلار که شاید بشود بوسیله آن علاوه بر جنگ روانی روی معشیت و اقتصاد کشور ما تاثیر گذاشته و پروژه ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی و در نهایت مایوس سازی ملت ایران را رغم زد. بله درست است آمریکا می‌خواهد با تمامی ابزار ازجمله دلار در کنار قدرت رسانه در جنگ شناختی بیشترین تاثیر را بر روی مردم ایران اعمال کند تا بتواند به خواسته هایش از جمله برجام ۲ و ۳ دست یابد؛ لذا قسمت اعظمی از بالارفتن نرخ ارز را در دشمنی آمریکایی‌ها می‌توان پیدا کرد.
دشمنی آمریکا مشخص است، اما در این میان عده‌ای با سو استفاده از افزایش نرخ ارز حل آن را با کنار آمدن با غرب به سرکردگی آمریکا گره می‌زنند کسانی که نتیجه تن دادن به خواسته‌های آمریکایی‌ها در برجام را نادیده گرفته و فراموش کرده اند البته مدت زمان زیادی اعتراف آن‌ها نگذشته که می‌گفتند دستاورد برجام تقریبا هیچ بوده است و اینکه چرا از خودشان سوال نمی‌کنند که غربی‌ها و خصوصا آمریکایی‌ها جز چپاول ملت‌ها چه دستاوردی برایشان به ارمغان آورده است؟ نیز خود سوال است؟
به نظر می‌آید در این بازی ارزی برخی‌ها یا قدرت تحلیل ندارند و نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و یا قدرت تحلیل دارند، اما بنحوی جیره خوار غربی‌ها محسوب می‌شوند و لذا در چند روز اخیر با نوسانات دلار حل این مسئله را در سازش با غرب بر می‌شمرند. بنظرم این جریان کمی باید به عقب برگردد و از گذشته عبرت بگیرد. باید توجه کند که خواسته‌های غربی‌ها به سرکردگی آمریکای از ایران اسلامی تمامی نخواهد داشت واین عین ساده انگاری است که برای حل مشکل ارز بتوان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. بلکه برعکس باید متوجه بود که تن دادن به هر خواسته آمریکا گام‌های بعدی را برایش هموار می‌کند.
آمریکا با اصول ما مشکل دارد، می‌خواهد جمهوری اسلامی نباشد و طبیعی است که کشوری را که در برابر زورگویی هایش ایستاده به ستوه بیاورد و یاس و ناامیدی در مردم آن را چنان لبریز کند که رقیب اصلی خود را از میدان خارج سازد؛ لذا جنگ دلاری راه اندازی می‌شود.
در حال حاضر برای پیروزی در این جنگ جدا شدن از وابستگی دلاری است که به لطف خدا تلاش‌هایی در این خصوص انجام گرفته و تلاش‌هایی نیز در دست اقدام است.
در پایان مانند ۴۴ سال گذشته این جمهوری اسلامی و ملت ایران است که پیروز و سربلند آمریکا را مانند گذشته به شکست وادار خواهد کرد. انشاءالله

مهدی فرهنگ دوست_ کارشناس مسائل سیاسی

ارسال نظرات
پر بیننده ها