به بهانه سالروز شهادت طلبه بسیجی شهید علیرضا افشارنادری

شهید علیرضا افشارنادری متولد ششم آبان 1340 در فیروز کوه به دنیا آمد و در تاریخ ششم اسفند 1365 به شهادت رسید. محل شهادت شلمچه است اما (اشتباها بر مزار این شهید عزیز کرخه حک شده )نام عملیات کربلای 5نام گلزار ،ثامن الائمه مشهد است.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۷۹
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

شهید علیرضا افشار نادری درتاریخ ششم آبان ماه سال 1340 درفیروزکوه(زریندشت_مزداران)متولد شد.

وی تحت سرپرستی والدین مؤمن و متعهد خویش، دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و سپس وارد دبیرستان شد.

 

این شهید بزرگوار در زمان اوج گیری انقلاب، با شرکت در تظاهرات و توزیع اعلامیه‌های امام(ره) به فعالیت علیه رژیم منحوس پهلوی پرداخت و به همین منظور تحت تعقیب عمال رژیم قرار گرفت اما موفق به دستگیری او نشدند.

 شهید والا مقام در سال 1358 به خدمت نظام وظیفه رفت و این دوران را در پایتخت سپری کرد.

 وی به لحاظ علاقه وافر به علوم حوزوی، سال 1359 وارد حوزه علمیه قائم(عج) گردید و به مدت دو سال به تحصیل علوم ومعارف دینی پرداخت.

او البته ضمن تحصیل در حوزه با شروع دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی حضور یافت و دچار مجروحیت شیمیایی شد و به لحاظ عوارض سموم شیمیایی، به ناچار از حوزه هجرت نمود.

این طلبه شهید علاقه فراوانی به حضرت ثامن الائمه(ع) داشت و هر بار که به زیارت ایشان مشرف می‌شد، شهادت خویش را طلب می‌نمود.

وی در این میان ، پس از هجرت از حوزه دست از تلاش برنداشت و در بخش امور تربیتی دبستان مقداد و دبیرستان شهید اصغری به فعالیت پرداخت.

شهید افشار نادری که حقیقتا خدمت به اسلام و نظام اسلامی با روحش عجین شده بود، ضمن فعالیت در مدارس فوق، به تدریس قرآن و دروس دینی در پایگاه شهید سیدعلی ابطحی نژاد (مسجد علوی) اهتمام ورزید.

عارف پیشه ای گمنام؛

او به راستی که آراسته به صفات عارفان بود ضمن مداومت به تلاوت قرآن و دعا و مناجات شبانه در مراسم سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضوری فعال داشت.

در بخشی از وصیت نامه این شهید عزیز می‌خوانیم :«اتکال به خدا نمایید که بدون توکل، انسان به مقصد نخواهد رسید. از اجتماع عبرت بگیریدکه اگر عبرت نگیرید، همان را جامعه نصیبتان خواهد نمود.»

 

 این طلبه خستگی ناپذیر و مجاهد، با وجود مسمومیت شیمیایی به دفعات عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد تا سرانجام در آخرین حضور خود در جبهه در تاریخ1365/12/6

  قبل از شروع عملیات کربلای 8 در منطقه شلمچه، بر اثر اصابت یک گلوله (همان طور که در دفترچه خوابش نوشت ) دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش نیز در جوار بارگاه ملکوتی آقا و مولایش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت(حاجتش را از امام رضا ع گرفت)

 . روحش شاد ویادش گرامی باد.

 

تقدیم به شهید عزیز

روز اول به تو گنبد و گلدسته تو

حضرت ذات احد نمره  بالا داده

قبرتو صحن بهشت است شهید

نقشه  قبر تو را حضرت رضا(ع) داده

 

طاهره حاجی مزدارانی، خبرنگار بسیج فیروزکوه

ارسال نظرات