فرماندار دیر گفت: بندر دیر از نظر صادرات، ترانزیت و تجارت فرامرزی در ردیف برترین شهرستان های جنوب کشور قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۸۲
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

شهرستان دیر هم ردیف برترین صادرکنندگان جنوب کشور قرار دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، یونس باربرز ظهر امروز در نشست نمایندگان اقشار مختلف مردم با وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم های ظالمانه دشمنان قرار گرفته است امروز ما دیری ها میزبان فرمانده ارشد جنگ اقتصادی در مبارزه با دشمن هستیم.

 

باربرز ادامه داد: شهرستان دیر با ۷۰ هزار نفر جمعیت ثابت یکی از شهرستان های مهم و تاثیر گذار در حوزه های علمی،دینی، فرهنگی،اجتماعی با تاریخی بزرگ و برجسته است.

 

فرماندار دیر با بیان اینکه شهرستان دیر مزیت های کلیدی و منحصر به فرد بسیار فراوانی دارد افزود: بندر دیر از نظر صادرات، ترانزیت و تجارت فرامرزی در ردیف برترین شهرستان های جنوب کشور قرار دارد.

 

وی گفت: وقتی که شهرستان دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور و دارای بیشترین مرز ساحلی بین سایر شهرستان های استان به خودش اختصاص داده است واضح است که شیلات شهرستان به عنوان مزیت در مسیر توسعه قرار دارد.

 

باربرز با بیان اینکه شرایط اقلیمی و خاک مناسب شهرستان ما را به قطب تولید محصولات کشاورزی قرار گرفته است گفت: دریا کامل کننده ی زنجیره ی اقتصادی کشورمان در شرایط فعلی است و شهرستان دیر با وجود اسکله های صادراتی مناسب و نزدیک ترین مسافت دریایی با برخی از کشورهای ساحلی از جمله بحرین و قطر در بهترین شرایط اقتصادی قرار داده است.

 

وی اظهار کرد: اگر ظرفیت های این شهرستان به خوبی استفاده شود ما می توانیم هزینه های چندین استان برای کشور را از طریق همین شهرستان تامین کنیم.

 

باربرز بینان کرد: اما با وجود پیشرفت های زیادی که به برکت جمهوری اسلامی از ابتدا انقلاب تا کنون به این شهرستان داشته به جایگاه واقعی خودمان نرسیده ایم.

 

فرماندار دیر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت واقعی مردم خوب شهرستان دیر و نگاه مردمی دولت ایران قوی، شاهد شکوفایی و رونق این شهرستان باشیم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها