به گفته مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه آستانه اشرفیه، در راستای فرمایش رهبری هدف ما پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن در مناطق روستایی، حاشیه نشین و مناطق کم برخوردار دهستان چهارده است.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۸۷
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

سیدرضا موسوی؛ مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج آستانه اشرفیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بر تربیت نسل قرآنی گفت: به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برنامه های قرآنی بسیج در راستای محله اسلامی و ۱۰ میلیون پرورش حافظ قرآن در مناطق روستایی، حاشیه نشین و مناطق کم برخوردار دهستان چهارده در حال اجراست.

وی افزود: به منظور حمایت از قشر محروم و متوسط جامعه که توان پرداخت حداقل هزینه کلاس قرآن خصوصی نداشتند دارالقرآن بسیج راه اندازی شد.

موسوی با اشاره به چگونگی راه اندازی دارالقرآن تصریح کرد: با شناسایی مربی قرآنی فعال و موفق، نشست های مختلفی با فعالین قرآنی در شهرستان و خیرین و معتمدین به منظور همکاری با مجموعه قرآنی و اعزام به مناطق محروم در یکی از مناطق آسیب پذیر در پایگاه برگزار شد.


وی اظهار کرد: در ابتدای این طرح، کلاس هایی با موضوع تربیت حافظ قرآن در یک منطقه کوچک و محروم چهارده برگزار شد و با گذشت زمان و استقبال از سوی متقاضیان در حال حاضر در ۸ مسجد این کلاس ها برگزار می شود.

موسوی اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی را به عنوان اقدامات جذب کودکان و نوجوانان بیان کرد و ادامه داد: تیم اعزامی علاوه بر تدریس قرآن برنامه هایی از قبیل مسابقات ورزشی و حمایت از خانواده، اعزام به اردوهای سیاحتی و تفریحی به منظور آشنایی با عملکرد مربی انجام داد که باعث استقبال اولیا از دارالقرآن بسیج شد.

وی افتتاح کلاس قرآن در مناطق کم برخوردار را اولویت دارالقرآن بسیج عنوان کرد و افزود:


برگزاری جلسات مختلف با مربیان قرآنی و خیرین و معتمدین جهت حمایت به کلاس قرآن و طرح پرورش حافظ، سبب افزایش تعداد کلاس قرآن و متربیان قرآنی و حافظان قرآن شد و این اقدامات ابتکاری و ارائه برنامه های متعدد تعداد حافظ قرآن کریم از یک جزء به چندین جزء را افزایش داد.

پایان پیام/

ارسال نظرات