با حضور خبرنگاران بسیج:

اختتامیه سلسله کارگاه های آموزش خبرنویسی در سپاه ناحیه ساوجبلاغ برگزار شد+ تصاویر

در اختتامیه کارگاه های آموزش خبرنویسی خبرنگاران بسیج در سپاه ناحیه ساوجبلاغ، مطرح شد:این سلسله کلاس ها توانست سوادخبرنویسی و سواد رسانه ما را بالا ببرد وکمک کند در رصد و انتشاراخبار تسلط بیشتری داشته باشیم‌.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۳۰
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

رامین فلاح پیشه، مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه شهرستان ساوجبلاغ در حاشیه اختتامیه سلسله کارگاه های آموزش خبرنویسی مبتدی تا پیشرفته خبرنگاران افتخاری بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از کرج، گفت: سلسله کارگاه های آموزش خبرنویسی مبتدی تا پیشرفته با حضور بیش از ۳۰ شرکت کننده به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در ناحیه ساوجبلاغ برگزار شد.

فلاح پیشه ادامه داد: این سلسله کارگاه ها با تدریس خواهر رحمت نژاد، سردبیرخبرگزاری بسیج البرز در دو بخش مقدماتی و پیشرفته برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره با تعریف خبر، انواع خبر، ویژگی یک خبرخوب، ارزش های خبری و عناصر خبری آشنا شده و مباحثی پیرامون سبک های خبرنویسی، قواعد تیتر و لید نویسی، گزارش و یادداشت نویسی ارائه شد.

به گفته مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه ساوجبلاغ، توانمند سازی و آشنایی مسئولین روابط عمومی حوزه و پایگاه های بسیج، خبرنگاران بسیج و علاقه‌مندان با اصول و مهارت های خبر نویسی جهت ارائه کامل و جامع گزارشات و فعالیت های بسیجیان برگزار شد.

در ادامه این گفت‌وگو، خانم سلیمانی از شرکت کنندگان در این کارگاه، گفت: امروز همه ما در جریان یک جنگ رسانه ای ناخودآگاه قرار گرفته ایم و باید از سواد رسانه، اصول خبرنویسی، توانایی تشخیص اخبار جعلی، خبر درست از نادرست در اینترنت و رفع شبهات در فضای رسانه و مجازی آگاهی داشته باشیم. وی افزود: این سلسله کلاس ها تا حد خوبی توانست سواد خبرنویسی و سواد رسانه ما را بالا ببرد و کمک کند در رصد و انتشار اخبار تسلط بیشتری داشته باشیم‌. سلیمانی اضافه کرد: بین مدرس و شرکت کنندگان تعامل خوبی برقرار بود و سبک کارگاهی کلاس، مثال های زنده و روز و انجام تکالیف در راستای تثبیت مباحث ارائه شده در کلاس تاثیر به‌سزایی داشت.

خانم الماسی در پایان این گفت‌و‌گو، بیان کرد: تا به امروز به اخبار و مطالب منتشر شده در فضای مجازی و رسانه خیلی گذرا نگاه می کردم و فعالیت چندانی نداشتم. وی عنوان کرد: با توجه به دانشی که در کلاس های آموزش خبرنویسی کسب کرده ام علاقه و توجه من به خبر، بررسی خبر درست از نادرست در اینترنت و رفع شبهات بیشتر شده است و امیدوارم بتوانم از این کلاس به بعد راجع به درستی یا نادرستی اخبار مختلف آگاهانه اظهار نظر کنم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها