مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۵۰۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیینی و حدود ۵۷۰ میز تخصصی برای رفع مشکلات مردم در استان کرمانشاه برگزار کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۶۲
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

امسال ۵۰۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیینی در استان کرمانشاه برگزار شد / برگزاری ۵۷۰ میز خدمت

سرهنگ برزو شریفی مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: در جهاد تبیین و با هدف آشنایی جوانان و مدیران با دستاورد‌های نظام اسلامی، اردو‌های راهیان پیشرفت را آغاز کردیم و این افراد از چند سد ملی استان مثل داریان، سنقر، شیان و پاوه و همچنین از چند واحد صنعتی مثل شرکت خودروسازی ایران خودرو در کرمانشاه، شرکت کابل باختر، صنایع فولاد و آهن، شرکت‌های پتروشیمی و پولیمر و دو کارخانه بزرگ سیمان دیدن کردند و در جریان دستاورد‌های آن قرار گرفتند.

وی افزود: در یکی از این اردو‌ها وقتی جوانی دید و شنید که تولید یک قطعه صنعتی ۲ میلیون تومانی پس از تحریم‌ها به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده بود و مهندسان ایرانی توانسته بودند آن را تولید کنند برای وی جذاب و دلنشین بود.

شریفی با اشاره به برگزاری میز‌های خدمت عمومی افزود: در این بخش ابتدا مشکلات و معضلات مناطق و محلات که مردم زیادی با آن روبه‌رو هستند، شناسائی می‌شوند سپس با کمک فرماندهان بسیج محلات و از طریق بخشداری و فرمانداری‌ها و با اعزام مدیران مرتبط با آن مشکل، معضلات بررسی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد:، چون این میز‌ها چند وجهی هستند، در نتیجه خیلی زودبازده هستند و نتایج بسیار خوبی هم تاکنون در برداشته‌اند و بعضا برخی افراد که نیاز به وام بانکی و یا پاراف نامه‌ای دارند با مراجعه به این میزها، به‌راحتی و سهولت مشکلات‌شان برطرف می‌شود.

شریفی گفت: در بخش برگزاری میز‌های تخصصی هم که بیشتر شامل دستگاه‌ها و کارخانجات می‌شود مشکلاتی که کارفرمایان و کارکنان آن دستگاه با آن روبرو هستند مانند اختلاف بین کارگر و کارفرما، نبود سرمایه در گردش، نبود بازار فروش محصولات، کیفیت پائین کالاها، مشکل پرداخت تسهیلات بانکی و موارد مربوط به بیمه تامین اجتماعی، مالیات، آب و برق و مسائل مربوط به شهرداری‌ها که موجب تعطیلی و یا کاهش فعالیت آن دستگاه می‌شود، طرح و بررسی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی افزود: بعضا با تعیین فرصت ۳ تا ۴ ماه، مشکلات در مسیر رفع شدن قرار می‌گیرد که خوشبختانه امسال از این طریق، مشکل تعدادی از این واحد‌ها برطرف شد.

شریفی گفت: اردو‌های پیشرفت را در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی از ۲ ماه پیش آغاز کردیم و همچنین هر پایگاه بسیج ما تاکنون ۲ تا ۳ نشست مربوط به جهاد تبیین و روشنگری برگزار کرده است.

شریفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیینی و حدود ۵۷۰ میز تخصصی برای رفع مشکلات مردم در استان کرمانشاه برگزار کرده‌ایم.   

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چند سخنران ملی از جمله حجت‌الاسلام طائب، دکتر صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و مردانی مسئول بسیج اساتید کشور با حضور در میان مردم استان، سخنرانی تبیینی و بصیرتی داشته اند.

شریفی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها نیز هر هفته برای کارمندان بسیجی آن، نشست‌های بصیرتی داریم همچنین مدیران بسیجی را مکلف کرده ایم که در مساجد محلات حاضر شوند و با سخنرانی، به بصیرت افزایی مردم کمک کنند.

وی گفت: امسال نخستین یادواره ۲۰۱ شهید سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان را برگزار کردیم و در راهپیمایی اربعین حسینی هم امسال ایستگاه‌های پذیرایی، تدارکات و سلامت را در مسیر تردد زائران برقرار و به چند میلیون زائر که از مرز‌های خسروی و مهران عازم عتبات عالیات بودند خدمات‌رسانی کردیم.

شریفی همچنین تصریح کرد: در ایام اغتشاشات اخیر، با حضور بسیجیان و کمک سایر دستگاه‌ها خوشبختانه شاهد هیچگونه تحصن، اعتصاب و یا کم کاری کارکنان در دستگاه‌های اجرایی استان نبودیم.

وی همچنین افزود: امسال هم در تعطیلات پیش رو و در قرارگاه نوروزی استان، یکی از وظائف ما برگزاری میز‌های خدمت از جمله راهنمایی و خدمت رسانی به گردشگران نوروزی تعیین شده است و، چون در تعطیلات نوروزی، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند اردو‌های پیشرفت را برای سایر مردم و بدنه دستگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در پاسخ این سوال که آیا وظایف شما به نوعی موازی‌کاری با وظائف و ماموریت‌های دیگر بخش‌ها از جمله دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نیست تاکید کرد: هرگز چنین نیست. ما وظیفه تصدی‌گری نداریم بلکه فقط نقش کمک و تسهیل‌گری داریم تا مشکلات مردم زودتر و بهتر رفع شود.

وی درباره نهضت کمک‌های مومنانه که از دوران کرونا شروع شد نیز گفت: با وجود کاهش بیماری کرونا، اما باز هم نهضت کمک‌های مومنانه را امسال تداوم بخشیدیم و حدود ۲ هزار بسته را به ارزش هر بسته حدود ۵۰۰ هزار تومان، بین افراد کم‌برخوردار توزیع کردیم.

شریفی گفت: امسال برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در استان بی نظیر بود و حضور مردم در این مراسم در مقایسه با تمام مراسم‌های ۲۲ بهمن سال‌های قبل، بی‌سابقه بود لذا این حضور برای ما تکلیف‌زا است و مسئولان باید قدر این حضور را بیشتر بدانند و برای رفع مشکلات مردم تدابیر بهتر و موثرتری اتخاذ کنند.

گفتگو از محمد جعفرآبادی

ت-۸۹۹۱

انتهای  پیام/  

ارسال نظرات