خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین؛

۲۵۰ میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین صادر شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتداي سالجاري تاكنون واحدهاي توليدي صادرات محور مستقر در شهركها و نواحي صنعتي استان به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار توسط ۷۰ واحد صنعتي با حجم صادرات در حدود ۳۰۰ ميليون تن انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۳۰
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، رضا صفاری با اعلام اين مطلب اظهار کرد: در راستاي توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی،ايجاد كنسرسيوم هاي صادراتي و حمايت از شركتهاي مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهاي صنعتي داشته و شركتهاي مديريت صادرات با توجه به اينكه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند. 

وي افزود: انواع كابل برق، مقاطع فولادي، مواد شيميايي، شوينده ها، كشمش، مواد غذايي، لوازم خانگي، نايلون و نايلكس و منسوجات عمده اقلام صاداراتي بوده كه از این مقدار یک میلیون ۵۰۰ هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده كه در حال حاضر دو کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد ازتشكيل خوشه هاي صنعتي فرآوري محصولات انگور تاكستان و شيريني سنتي و باقلواي قزوين شكل گرفته است. 

رئيس هيئت مديره شركت شهرك هاي صنعتي استان افزود: عمده خريداران كالاهاي ايراني کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر ، تایلند، روسیه ،ترکیه و کشورهای CIS، هند، روماني، هلند، بلغارستان و... مي باشند كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می روند. رضا صفاري تصريح كرد: مطالعه بازارهاي هدف بصورت كلي و ارائه آن به واحدهاي صنعتي جهت بهره برداري، كمك به تشكيل كنسرسيوم هاي صادراتي، كمك به ايجاد دفاتر و مراكز فروش كالا، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف ۲۵۰۰ میلیون ریال و حضور هیات های تجاری و بازديد از نمايشگاههاي خارجي به ازای هر نفر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال ، پرداخت بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه هاي حمايتي براي واحدهاي توليدي كه با هدف صادرات فعاليت ميكنند در دستور کار سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي قرار دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار