خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی: دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه در خدمت به آن ها بسیار مهم دانسته و بارها در این زمینه سفارش شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۵۴
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین ایمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در دیدار بازنشستگان جدید سپاه نینوا ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر و تشکر از خدمات بازنشستگان عنوان کرد: دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه در خدمت به آن ها بسیار مهم دانسته و بارها در این زمینه سفارش شده است.

وی ادامه داد: در اهمیت احترام به بزرگان در دین اسلام، امام صادق(ع) می فرمایند: "از ما نیست کسی که به بزرگسالان احترام نکرده و به خردسال ترحم نکند".

ایمانی توجه به جایگاه بازنشستگان را برای تربیت بهتر نسل آینده حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بازنشستگان، بزرگ خانواده ها هستند و این نهاد برای حفظ پایداری خود، به نقش بزرگان خانواده احتیاج دارد.

وی در ادامه مورد توجه قرار دادن حرمت بازنشستگان همراه با خدمت بهتر به آن ها را ضروری دانست و تاکید کرد: رعایت ادب نسبت به عمری تلاش صادقانه، ایثارها و دلسوزی هایی که بزرگان از خود نشان داده اند آن است که در خانواده مورد تکریم قرار گرفته، به آن ها بی مهری نشود و به توصیه ها و راهنمایی هایی که از روی تجربه ارائه می دهند بی اعتنایی نگردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در پایان خاطرنشان کرد: در کانون خانواده و در محیط اجتماع باید از تجربیات افراد بازنشسته استفاده شود و در مراکز مربوط به امور بازنشستگان به آن ها توجه گردد؛ از بهترین اموراتی که بزرگان بعد بازنشستگی می توانند انجام دهند صله رحم و سرکشی از خانواده های معزز جانبازان و شهدا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها