خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: آمادگی داریم در استان قزوین از تولیداتی که صرفه اقتصادی داشته و هم بتوان از قبل آن به تولید و اقتصاد و معیشت مردم کمک کرد و هم درآمدی نیز برای اجرای نیت واقف کسب کرد، حمایت کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۶۴
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، عصر امروز نمایشگاه شمیم خدمت با حضور مسوولان استانی در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین افتتاح شد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در این مراسم بیان کرد: مجموعه اوقاف یک مجموعه ناشناخته در جامعه است و از سوی عامه و خواص جامعه با تکالیف سازمان اوقاف آشنایی وجود ندارد. اوقاف به جهت ذات کار اوقافی، به فرموده رهبر معظم انقلاب یک بنگاه ممتاز اقتصادی است و به جهت کارکرد تمام وجوه اقتصادی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و سایر حوزه های مورد نیاز جامعه بشری را شامل می شود و واقفین در طول تاریخ وقف های زیادی در این حوزه ها داشته اند.

وی گفت: یکی از اقدامات خوب در حوزه اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه طرح شمیم خدمت است که از همه کسانی که در پی کسب یک حرفه می باشند دعوت می کنیم با توجه به تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای ایجاد شده و هزینه آموزش و سایر امور از سوی اوقاف استان تامین می شود، جهت کارآموزی به صورت رایگان حضور یابند و مادر بقاع آمادگی کمک به تولید محصول را داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اظهار کرد: همچنین آمادگی داریم تولیدات این حرفه آموزان را در بقاع متبرکه عرضه نماییم. یکی از پیشنهادات ما به روسای اجرایی و امنای بقاع متبرکه این است که اگر هر امنایی در بقعه متبرکه بتواند بقعه را تبدیل به بازار هفتگی برای عرضه محصولات و صنایع دستی خانگی نماید، هم حضور مردم در بقاع سروسامان می یابد و هم کالا به دست مصرف کننده به صورت مستقیم عرضه می شود.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: نمایشگاه شمیم خدمت در همین راستا برگزار شد که این نمایشگاه دوروز پیش در امامزاده سلیمان(ع) بیدستان و امروز در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد و امیدواریم با حمایت استان و اصناف استان این بازارهای هفتگی یک امر لاینفکی از بقعه باشد. اعتقاد ما این است اهل بیت(ع) در دوران حیات نیاز اقتصادی و مالی مردم را تامین می کردند امروز نیز این بقاع می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی افزود: اوقاف در مجموعه حوزه های اقتصادی و تولید به ویژه مباحث دانش بنیان ورود بسیار خوبی داشته و قریب به ۳۵ شرکت دانش بنیان حرفه ای و ایرانی از قبل موقوفات در کشور راه اندازی شده که می توان به موسسه تمام وقف سلامت کوثر اشاره کرد که اولین شرکت تولید کننده ایمپلنت در غرب آسیا بوده و ایمپلنت های مورد نیاز بدن انسان را در ایران تولید می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در حوزه تولید موتور سیکلت، اولین موتور سیکلت تمام برقی با تکنولوژی کاملا بومی توسط موقوفات تولید شده و حدود یک ماه پیش اولین نمونه این موتورسیکلت به شرکت ملی پست ایران تحویل داده شد. در حوزه هوا و فضا، ‌پزشکی، دامپروری و کشاورزی و غیره موقوفات مولد هستند و ما نیز آمادگی داریم در استان قزوین از تولیداتی که صرفه اقتصادی داشته و بتوان از قبل آن بتوانیم به تولید و اقتصاد و معیشت مردم کمک کنیم و هم بتوانیم درآمدی نیز برای اجرای نیت واقف کسب کنیم، حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: شهرک تولید محتوا نیز پشتوانه و ظرفیت بزرگی در حمایت از تولیدات فضای مجازی است که بناست با مشارکت ایرانسل در قزوین راه اندازی شود که اولین بار در غرب آسیا اتفاق می افتد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها