خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار؛

از پیشنهاد اوقاف در ایجاد بازارچه های دائمی در بقاع متبرکه حمایت می کنیم

رحمانی گفت: از پیشنهاد اوقاف مبنی بر ایجاد بازارچه های دائمی در بقاع متبرکه در راستای ایجاد اشتغال حمایت می کنیم و آمادگی هرگونه حمایت به صورت تسهیلات و یا حمایت جهت هماهنگی با مراجع قانونی برای این امر مفید را داریم.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۷۱
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، عصر امروز نمایشگاه شمیم خدمت با حضور مسوولان استانی در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین افتتاح شد.

علی رحمانی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در این مراسم بیان کرد: به صورت تجمیعی، بنگاه هایی که در کشورهای دیگر وجود دارد امیدواریم بتوانیم در استان نیز راه اندازی کنیم تا محصولات تولید شده بتوانند با کمک اوقاف و امور خیریه برچسب سیب سلامت و بقیه مجوزها را دریافت نمایند.

در بحث تولید میوه خشک و مباحث کاربردی، کمک کردیم تا چند کارگاه کوچک مجوز خود را کسب کنند و امروز تولیدات خوبی را به بازار ارایه می دهند.

وی گفت: امیدواریم با حمایت اوقاف این کارگاه های کوچک بتوانند نیروی کار جذب کنند. با توجه به اینکه رسالت اوقاف، جنبه حمایتی دارد می تواند در این عرصه ورود بسیار خوبی داشته باشد.

رحمانی اظهار کرد: یکی اثر دیگر ایجاد انگیزه است. با ایجاد کار می توان برای افراد جویای کار کسب درآمد کرد. بعضاً می توان از درآمد موقوفات به این افراد کمک کنیم اما قطعا با ایجاد کار و راه اندازی تولید، می توان مشکلات موجود را بهتر رفع کرد و اشتغال پایدار ایجاد کرد.

معاون اقتصادی استاندار عنوان کرد: بسیاری از دانشگاه ها و موسسات بزرگ دنیا موقوفه هستند و در قزوین نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه وقف در حال انجام است. شناختی که گاها در جامعه نسبت به موقوفات ایجاد می شود، وجود محدودیت هاست اما امروز امیدواریم با دیدگاه حمایت اوقاف از عرصه های مختلف اجتماعی بتوانیم مزیت هایی برای کار و تولید ایجاد نماییم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این نمایشگاه رونق بگیرد و قطعا چنین اقداماتی می تواند بستر مناسبی برای اشتغالزایی باشد. از پیشنهاد اوقاف مبنی بر ایجاد بازارچه های دائمی در بقاع متبرکه حمایت می کنیم و آمادگی هرگونه حمایت به صورت تسهیلات و یا حمایت جهت هماهنگی با مراجع قانونی برای این امر مفید را داریم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها