الناز رحمت نژاد، سردبیرخبرگزاری بسیج البرز موفق شد در ششمین دوره جشنواره مطبوعات استان البرز مقام دوم دو بخش خبر و مقاله و یادداشت نویسی را از آن خود کند.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۰۰
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، الناز رحمت نژاد، سردبیر خبرگزاری بسیج البرز در ششمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز موفق شد مقام دوم در دو بخش خبر و مقاله و یادداشت نویسی را از آن خود کند.

رحمت نژاد در حاشیه این جشنواره، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند:" به مسئله خبر رسانی باید به این چشم نگاه کرد که به نیت ترویج خیر باشد"، گفت: مربی تربیتی و طلبه ای بودم که به نیت ترویج خیر فعالیتم در حوزه خبر را سال ۱۳۹۷ با گذراندن دوره های آموزشی خبرنویسی در باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس و خبرنگاری در خبرگزاری بسیج شروع کردم.

وی به یادداشت دکترکاظمی آشتیانی که بود، که حضرت آقا از او نام بردند و خواستند از دانش آموزان نظرخواهی کنیم تا ببینیم او را بیشتر می شناسند یا "رونالدو" را؟ اشاره کرد و ادامه داد: بعد از سخنرانی حضرت آقا تصمیم گرفتم این شخصیت برجسته را که رهبر معظم انقلاب از او نام بردند را به جامعه به خصوص دانش آموزان بشناسانم. رحمت نژاد با بیان اینکه یادداشت ها و گزارش هایش همیشه تلفیقی از عناصر داستان نویسی و خبرنویسی با زاویه دید اول شخص است، افزود: غالبا اتفاقات، وقایع روزمره‌ و فعالیت های تبلیغی و تربیتی ام در جامعه و مدرسه سوژه یادداشت ها و گزارش های من هستند. سردبیر خبرگزاری بسیج البرز اضافه کرد: یادداشت دکتر کاظمی آشتیانی برگرفته از یک اردو دانش‌آموزی به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.

الناز رحمت نژاد ادامه داد: خبر ششمین سالگرد شهادت روحانی مدافع حرم مجید سلمانیان در جشنواره مطبوعات البرز حائز مقام دوم شد. وی بیان کرد: توفیق داشتم خبرنگار، پژوهش‌گر و از نویسندگان کتاب حماسه البرز در شامات که مجموعه خاطرات و زندگینامه ۳۴ شهید مدافع حرم استان البرز است باشم. وی عنوان کرد: یکی از شهدایی که زندگی‌نامه‌ و خاطراتش به دست من به رشته تحریر در آمد شهید مجید سلمانیان بود. رحمت نژاد با بیان اینکه نوشتن را برای گفتن از شهدا یادگرفته است، گفت: از اطلاعات و خاطرات غنی ای که از این شهید بزرگوار داشتم برای نوشتن برگزاری ششمین سالگرد شهادت این شهید استفاده کردم.

در پایان نویسنده کتاب حماسه البرز در شامات با بیان اینکه جنگ، جنگ روایت‌ها و اراده‌هاست و امروز جز این قلم در دست ما نیست، مطرح کرد: خبرنگار نباید فقط فکر نوشتن، پوشش و انتشار اخبار باشد، بلکه باید به تربیت خبرنگار هم فکر بکند. وی افزود: با هدف تربیت خبرنگار بصیر خواهر و انتشار تازه ترین اخبار فعالیت های بسیجیان به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز سلسله جلسات آموزش خبرنویسی از مبتدی تا پیشرفته را در نواحی آغاز کردم که الحمدالله با استقبال خوبی از جانب خبرنگاران خواهر مواجه شدم. وی با بیان اینکه عمده فعالیت هایش در سه حوزه تربیتی، نویسندگی و رسانه است، تاکید کرد: هدفم از برگزاری کلاس های خبرنویسی کسب عنوان استاد نبوده و نیست، بلکه من طلبه و شاگردی در حالِ آموختن هستم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها