خبرهای داغ:
مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۹۵ درصد زیر ساخت‌های لازم برای شروع گام سوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان در مدت ۱۰۰ روز فراهم شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۱۰
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  خوزستان ، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی و طراح مدیریت هوشمند سازی یارانه آرد و نان کشور در نشست متولیان آرد و نان خوزستان در اهواز، موفقیت گام سوم هوشمندسازی آرد و نان در کشور را منوط به همکاری و مشارکت متولیان و دست اندرکاران حوزه تصمیم گیری، تولیدی و عرضه محصول دانست و گفت: اجرای موفقیت آمیز این طرح ملی، دستاوردی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

محمد جلال با بیان اینکه ۱۰ درصد بودجه کشور به یارانه آرد و نان تخصیص یافته است گفت: با تکمیل این طرح ملی رویکرد توزیع آرد و نان یارانه‌ای در کشور عادلانه خواهد شد و همه مردم به نحو شایسته از خدمات دولت بهره مند می‌شوند.

 

جلال اظهار داشت: در گذشته مصرف عام مردم به ۲ الگوی قیمتی و الگوی سهمیه بندی تقسیم شده بود این در حالی است که در طرح هوشمند سازی هیچکدام از الگو‌های گذشته تکرار نخواهد شد و نان مصرفی مردم بدون محدودیت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی افزود:مصرف کنندگان عمده نان نظیر شرکت ها، دانشگاه ها، موسسات و سایر مراکز نیز در این طرح به خوبی دیده شده و هیچگونه محدودیتی برای مصرف کنندگان ایجاد نخواهد شد.

 

جلال با تاکید بر اینکه در طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان هیچگونه محدودیتی برای عرضه و مصرف نان مردم ایجاد نخواهد شد، گفت: هموطنان و متولیان عرضه آرد و نان می‌توانند از طریق سایت نانینو، مرکز گویای تلفنی و سامانه پیامکی، آموزش و اطلاعات لازم را در خصوص اجرای صحیح این طرح دریافت کنند.

 

وی افزود: استان خوزستان رتبه نخست عشایر کشور را به خود اختصاص داده از این رو تغییری در میزان سهمیه بندی و تخصیص آرد این قشر ایجاد نخواهد شد و با راه اندازی سامانه توزیع، موارد مطرح شده در خصوص مصرف کنندگان آرد خانگی، نیاز عرفی مردم این استان به شکل مطلوبی رسیدگی خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: طرح هوشمندسازی آرد و نان بسیار جامع است و به صورت یک روند تکاملی در کشور اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در این نشست که در استانداری خوزستان برگزار شد عملکرد هوشمندسازی یارانه آرد و نان را موثر دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های بزرگ که موجب نارضایتی بسیاری از نانوایان در کشور شده بود در این طرح به خوبی لحاظ شده است.

 

امید جهان نژادیان یکی از اهداف مهم اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان را تقویت اقتصاد نانوایان بیان‌کرد و افزود: سودآوری در این طرح بر اساس فروش نان صورت می‌گیرد و نانوایان به میزان تولید و عرضه نان می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

 

وی اظهارکرد: اجرای این طرح علاوه بر رضایتمندی نانوایان موجب تقویت انگیزه تولید و روحیه رقابت پذیری در تولید نان مرغوب خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این نشست مصرف ماهانه آرد استان را ۴۰ هزار تُن بیان کرد و افزود: خوزستان به‌دلیل داشتن رتبه نخست تولید گندم و منابع راهبردی کشور، نیازمند توجه بیشتر است.

 

آقارضا فتوحی با اشاره به ذائقه مردم بومی، روستاییان و عشایر، خواستار تخصیص سهمیه مناسب آرد برای استان خوزستان شد.

 

خوزستان سال زراعی گذشته حدود ۱.۶میلیون تُن گندم تولید کرد که از این میزان یک میلیون و ۳۵۰هزار تُن به صورت تضمینی از کشاورزان گندمکار خوزستانی خریداری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها