سردار مرتضوی در هشتمین همایش نقش آفرینی زنان بلوچ در چابهار گفت: آگاهی و بصیرت امروز جامعه بلوچ موجب تحیر دشمنان و نگرانی آنان شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۲۰
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور در همایش نقش آفرینی زنان بلوچ که در چابهار برگزار شد، گفت: بانوان بلوچ این استان در جامعه امروز نقش کلیدی آموزش و انتقال تعالیم قرآنی و ارزش‌های دینی و مفاهیم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب را به کودکان نسل جدید را بر عهده دارند.

وی افزود: دشمنان اسلام تلاش دارند از طریق جنگ نرم و تبلیغات منفی، زنان را از توجه به پوشش اسلامی بازدارند اما زنان مسلمان و حتی زنان اروپایی به این واقعیت رسیده‌اند که آرامش را تنها در پوشش اسلامی می‌توان یافت.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور ادامه داد: امروز زنان بلوچ در مقابله با تفرقه، ناهنجاریها و جریانات تکفیری جایگاه ویژه‌ای دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد:زن بلوچ در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی حضور دارد. این مسئله در استان ما به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: آگاهی و بصیرت امروز جامعه بلوچ موجب تحیر دشمنان و نگرانی آنان شده است. آنان از پوشیدگی و حجاب بانوان ما نگران هستند و تمام تلاششان را می کنند تا این پوشش و عفت و حیا را از بانوان ما بگیرند.

مرتضوی با اشاره به خطرات گروهکهای تکفیری عنوان کرد: زنان فهیم بلوچ آگاه باشند که جریانات تکفیری تروریستی همواره در پوشش اسلام برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی ورود می‎کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش برگ‌زرین دیگری بر سوابق و مجاهدت‎های قوم بلوچ است و باید به عنوان یک الگوی ملی ثبت و در سایر شهرهای ایران اسلامی در راستای آگاه‌سازی معرفی شوند.

گفتنی است این برنامه در سالن دانشگاه دریانوردی چابهار با حضور بانوان فعال بلوچ برگزار گردید و در پایان برنامه از فعالین زن بلوچ در شهرستان چابهار از سوی کانون زنان بلوچ هدایایی اهدا گردید.

ارسال نظرات