اجرای طرح مطالعاتی کتاب «چغک» توسط بسیجیان قمی

اولین جلسه طرح مطالعه و کتاب‌خوانی دورهمی به همت پایگاه شهید بنیادی و کانون فرهنگی سفینة النجاة قرارگاه فرهنگی اجتماعی مسجد امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۲۶
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

اجرای طرح مطالعاتی کتاب «چغک» توسط بسیجیان قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اولین جلسه مطالعه و کتاب‌خوانی با معرفی کتاب چغک در دفتر کانون فرهنگی هنری سفینة النجاة با حضور شیرزاد فرمانده پایگاه و مسئول کانون و  نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌خوانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خشک‌دامن مسئول کانون این مرکز به معرفی کتاب چغک پرداخت و بیان کرد: کتاب چغک از کتب پرمخاطب در حوزه رمان‌های انقلابی و باشخصیت یک نوجوان انقلابی را  روایت می‌کند که دربرگیرنده بخشی از مبارزات انقلابی مشهد است.

گفتنی است طرح دورهمی کتاب‌خوانی هفته‌ای دو روز در کتاب‌خانه مسجد امام حسین برگزار می‌شود و معاونت علمی پژوهشی پایگاه متولی این برنامه مطالعاتی است.

«چُغُک»، رمانی درباره مبارزات مردم مشهد در انقلاب اسلامی و نقش آیت‌الله خامنه‌ای در رهبری آن مبارزات است که از زبان نوجوانی روایت می‌شود که در ایام مبارزات نهضت اسلامی، جای مخصوصی در بین مبارزان درجه‌یک انقلاب داشته و آیت‌الله خامنه‌ای، به او لقب «چغک» داده بودند.

ماجرایی که این رمان بر بستر آن شکل‌گرفته، اتفاقات روزهای نهم و دهم دی‌ماه 1357 در مشهد است. اتفاقات این دو روز، از مهم‌ترین اتفاقات دوران مبارزات مردم ایران بر ضد رژیم شاهنشاهی است که در این رمان، به‌خوبی روایت، و به تصویر کشیده شده است.

یادآور می‌شود، این کتاب در 360 صفحه منتشرشده است و «چُغُک» در زبان مشهدی به معنی گنجشک است.

انتهای پیام/ کهندانی

ارسال نظرات