مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که ۲ برابر دیروز است.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۳۹
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

بهرام کندایی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در کشور و استان از ۲ هفته قبل روند افزایشی دارد که می‌تواند به عنوان زنگ خطر قلمداد شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا کنون ۶۹ شهروند کردستانی به کرونا مبتلا شدند و یک بیمار هم جان باخت، افزود: بیشترین تعداد مبتلایان طی شبانه روز گذشته به ثبت رسید و غیر از دیروز که ۱۰ بیمار شناسایی شد، در دیگر روز‌ها تعداد بیماران جدید تک رقمی بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۳۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶ بیمار در بخش “آی سی یو” تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کندایی افزود: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سروآباد و دهگلان دارای رنگ زرد (نسبتا پرخطر) هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به ریسک ابتلا به بیماری‌های تنفسی از قبیل کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا، کماکان اقدامات پیشگیرانه از قبیل زدن ماسک، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات