دکتر قناد زاده در مراسم درختکاری سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد

غرس ۴۵ هزار اصله نهال توسط بسیج

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گفت: بنابر فرموده فرمانده کل سپاه در روز ۱۶ اسفند مراسم درختکاری در سراسر سطوح سپاه و بسیج انجام می شود که امسال حدود ۴۵ هزار اصله نهال با همکاری بنیاد تعاون بسیج کاشته می شوند.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۷۸
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری،دکتر محسن قنادزاده مسئول سازمان بسیج عمران و معماری صبح امروز در مراسم درختکاری سازمان بسیج، اظهار کرد: موضوع درخت و درختکاری از نظر اسلام، قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) بسیار با اهمیت است و به این موضوع بسیار اهتمام شده تا در جامعه به صورت سنت حسنه، جاری شود.

وی با بیان اینکه یکی از آفریده‌های زیبای خداوند متعال درخت است و قدرت الهی در این نعمت دیده می‌شود، ادامه داد: در قرآن کریم هم از درخت به عنوان، نعمتی الهی یاد شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گفت: امام علی (ع) نیز در دوران خانه‌نشینی‌شان، کار مهم احیای قنوات و درختکاری را انجام می‌دادند که نقل است که ایشان قریب به ۶۰ هزار درخت را در چند سال خانه‌نشینی، کاشتند.

قنادزاده با اشاره به فرمایش امام‌صادق (ع) مبنی بر اینکه بعد از مرگ شش چیز به عنوان سنت حسنه باقی می‌ماند، اضافه کرد: فرزند صالح، قرآنی که قرائت می‌شود، درختی که کاشته می‌شود، آبی که جاری می‌شود و کار نیکی که انجام می‌شود، از باقیات هستند.

وی اظهار کرد: بنابر فرموده فرمانده کل سپاه در روز ۱۶ اسفند مراسم درختکاری در سراسر سطوح سپاه و بسیج انجام می‌شود که امسال حدود ۴۵ هزار اصله نهال با همکاری بنیاد تعاون بسیج کاشته می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گفت: سازمان اردویی و راهیان نور بسیج بیش از ۴ هکتار به امر درختکاری اختصاص داده و همچنین دانشکده شهید مطهری نیز مساحتی حدود شش هکتار و سازمان بسیج دانشجویی ۴ هزار نخل به نیابت از ۴هزار شهید را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس غرس کردند.

قنادزاده گفت: در مجموع ۴۵ هزار اصله نهال روز درختکاری توسط بخش‌های مختلف بسیج در مساحتی نزدیک به ۴۴ هکتار انجام می‌شود.


 

ارسال نظرات
آخرین اخبار