خبرهای داغ:

رونمایی از سه اختراع کاربردی حوزه صنعت

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس گفت: در رزمایش جهادگران ضنعت، از سه اختراع کاربردی در صنعت شامل جک هیدرولیک پتروشیمی، حسگر‌های شیب سنج هوشمند و ربات هوشمند حمل کامیون رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۶۵
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین پناهی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن فارس که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در این مراسم از سه اختراع کاربردی در صنعت شامل جک هیدرولیک پتروشیمی ، حسگرهای شیب سنج هوشمند و ربات هوشمند حمل کامیون رونمایی شد .

وی در توضیح بیشتر گفت: جک هیدرولیک صنعت پتروشیمی که توسط جوانان نخبه شیرازی اختراع شده، در جابجایی های سنگین در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد که پیش از این از کشورهای آمریکا، آلمان و چین وارد می شده است.

به گفته پناهی، حسگرهای شیب سنج هوشمند از دیگر اختراعات رونمایی شده در مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن استان فارس بود که از طریق تلفن همراه کنترل شده و در صنایع نفت و گاز بکار گرفته می شود.

وی با اشاره به سامانه هوشمند حمل کامیون عنوان کرد: این سامانه برای اولین بار در ایران است که بطور اتوماتیک و پیوسته و بدون نیاز به توان کارگران و بدون باطری کار جابجایی کامیون را انجام می دهد که این سامانه تمام داخلی در مجموعه شایان دیزل به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت خانواده از شهدای مهندسین ، ۹ کانون و گروه جهادی برتر مهندسین ، تعدادی از مسئولین قرارگاه صنعتی بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس و جمعی از منتخبین مهندس و هیئت اندیشه ورز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها