بسته خبری

مسمومیت های سریالی در برخی مدارس استان خراسان رضوی/علل اصلی بوی نامطبوعِ شبیه بوی گاز/رسانه‌ها از ایجاد تشویش بپرهیزند

مسمومیت های سریالی دانش آموزان، روز گذشته نیز در برخی مدارس استان خراسان رضوی ادامه پیدا کرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۰۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تعداد مدارس درگیر مسمومیت های سریالی به «خراسان رضوی» گفت: از روز یک شنبه تا ساعت 17 روز دوشنبه در استان 16 مدرسه درگیر این وضعیت شده اند.

دکتر سیدجواد حسینی، در پاسخ به این سوال که آیا عامل مسمومیت ها مشخص شده است یا خیر
اظهارکرد: هنوز عامل مشخص نشده است، وضعیتی است که دانش آموزان دچار علایم گوارشی و تنفسی با سوزش چشم، گلودرد، حالت تهوع و دل درد می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد مدارس درگیرچقدر بوده است، گفت: تعداد مدارس قابل کنترل است و تعداد آن زیاد نبود اما کل مدارس استان از روز یک شنبه 16 مدرسه بوده است.

حسینی در پاسخ به این سوال که کدام شهرستان های استان درگیر این وضعیت شده اند، اظهارکرد: شهرستان کاشمر،  قوچان، تایباد و چناران جزو شهرستان های درگیر بوده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از دانش آموزان در مشهد دچار مسمومیت شده اند، گفت: حضور ذهن ندارم فقط اکثر دانش آموزان مرخص شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که دانش‌آموزان درگیر در کل استان چند نفر بوده اند نیز بیان کرد: عددش را حضور ذهن ندارم اما تعداد موارد بستری کم است.

فرماندار مشهد نیز در این زمینه گفت: هیچ مدرسه‌ای در مشهد تعطیل نیست و نگرانی بابت حضور دانش آموزان نیز وجود ندارد.

داوری اظهار کرد: به همراه دیگر بخش‌ها در حال بررسی علت این اتفاق هستیم و این موضوع در همه ابعاد در حال بررسی است و هم اکنون جای نگرانی نیست و تمام تدابیر در مدارس اندیشیده شده است.

مسمومیت ۱۸ دانش آموز در قوچان

فرماندار شهرستان قوچان از مسمومیت 18 دانش‌‌آموز خبر داد. عباسعلی صفایی در این باره افزود: ساعت ۸:۳۰ صبح دیروز تعدادی از دانش‌‌آموزان دبیرستان دخترانه «عطار» قوچان با احساس بوی نامطبوع در کلاس درس، دچار مسمومیت شدند.

وی اظهار کرد: پس از این اتفاق بلافاصله مدیر مدرسه با شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش ‌وپرورش شهرستان تماس گرفت و اطلاع‌‌رسانی لازم را انجام داد.

وی تصریح کرد: ۱۸ نفر از دانش ‌آموزان که حال مساعدی نداشتند و بی‌‌حال بودند، با چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان این که پس از انجام معاینات پزشکی این تعداد دانش‌آموز تحت درمان هستند، افزود: خوشبختانه نگرانی وجود ندارد و به‌ زودی دانش آموزان ترخیص خواهند شد.

رئیس شورای تأمین شهرستان قوچان همچنین گفت: علل اصلی بوی نامطبوع که شبیه بوی گاز بوده، پس از بررسی توسط عوامل امنیتی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با تأکید بر این که شایعاتی مبنی بر وقوع مسمومیت در سه مدرسه کذب است، تصریح کرد: رسانه‌ها از ایجاد تشویش بپرهیزند؛ همه خبرها از مسیر روابط عمومی فرمانداری و خبرگزاری‌های رسمی منتشر می‌شود.

مسمومیت 16 دانش آموز در نیشابور

صبح دیروز ۱۶ دانش ‌آموز و یک معلم از دبیرستان‌های «شهید مدنی» و «شهید امامیان» نیشابور با علایم مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور در تشریح جزئیات این خبر با اظهار تاسف از اتفاقات پیش آمده ، گفت: متاسفانه برای دومین روز پیاپی مطلع شدیم که پس از استشمام بوی نامطبوع در کلاس‌های درس، ۱۳ نفر از دانش آموزان و یکی از معلمان دبیرستان شهید مدنی، از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل و تعدادی نیز به صورت سرپایی معاینه شدند.

سید مهدی قاضی افزود: متاسفانه اتفاقی مشابه در دبیرستان شهید  امامیان رخ داد و پس از احساس بوی نامطبوع توسط دانش آموزان، سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس در محل حضور یافتند و سه دانش آموز این آموزشگاه نیز از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

در این زمینه یکی از نیروهای فرهنگی دبیرستان شهید مدنی گفت: صبح امروز(دوشنبه) بوی نامطبوعی همچون فاضلاب در مدرسه پیچید که باعث شد جمعی از دانش‌آموزان علایمی همچون سرگیجه و تنگی نفس داشته باشند.

شایان ذکر است، یک‌شنبه گذشته نیز ۳۷ نفر از دانش آموزان نیشابوری به بیمارستان اعزام شده بودند که مطابق اعلام اورژانس نیشابور، تمام این دانش آموزان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اعزام 20 دانش آموز روستای زرقان جغتای به بیمارستان

همچنین روز گذشته 20 دانش آموز دختر مدرسه ابتدایی روستای «زرقان» شهرستان جغتای به دلیل بی‌‌حالی و ضعف به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: طی تماس مدیر مدرسه دخترانه در روستای زرقان  با اورژانس 115 مبنی بر اعلام ضعف و بی‌حالی تعدادی از دانش آموزان، همکاران اورژانس به سرعت در محل حاضر شدند و تعداد 20 دانش آموز را به بیمارستان منتقل کردند.

غلامرضا شرفی افزود: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار همکاران ما قرار گرفت و دانش آموزان پس از انتقال، توسط پزشک اورژانس معاینه شدند و به صورت نمونه 5 دانش آموز تحت اکسیژن‌تراپی قرار گرفتند.

آزمایش‌های لازم انجام و به آزمایشگاه ارسال شد که طبق نتایج بررسی‌ها هیچ‌گونه بیماری در این دانش آموزان مشاهده نشد و فقط تحت تاثیر استرس دچار سرگیجه شده بودند.

وی افزود: کلیه دانش آموزان در سلامت کامل به سر می‌برند و از اورژانس ترخیص شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار