خبرهای داغ:
معاونت اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز:

امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به یک گروه، جریان و یا یک اداره خاص ندارد و وظیفه همه مؤمنین و متدینین است

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز گفت: امر به معروف و نهی ازمنکر به یک گروه خاص، جریان خاص و یا یک اداره خاص ندارد و وظیفه همه مؤمنین و متدینین است.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۵۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرگرد پاسدار ابوذر خوبیاری معاونت اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز اظهار داشت: امر به معروف و نهی ازمنکر به یک گروه خاص، جریان خاص و یا یک اداره خاص ندارد و وظیفه همه مؤمنین و متدینین است.

وی با بیان اینکه هر کسی که ادعای مسلمانی دارد بر اساس آیات و روایات اسلام وظیفه دارد اگر در جایی معروفی را می بیند نسبت به آن تأکید کند و اگر در جایی منکری می بیند باید نهی از منکر نماید؛ افزود: در همین راستا معاونت اجتماعی و قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر یکسری برنامه های متعدد برای عموم مردم و یکسری برنامه ها برای سازمانها، نهادها و ارگان های دولتی دارد.

وی گفت: از جمله برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان، تذکر لسانی و احیای امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم است.

به گفته خوبیاری، در ماه مبارک رمضان یکسری افراد به هر دلیلی نمی توانند انجام وظیفه کنند و روزه بگیرند، پس درخواست ما اولاً از کسانی که توانایی روزه گرفتن را ندارند این است که در مجامع عمومی در ملاء عام روزه خواری نکنند و حرمت ماه رمضان را نگه دارند، اگر هم کسی در جایی توجه به این مسئله نداشت، مؤمنین و متدینین باید با تذکر دادن آن را متوجه بکنند.

خوبیاری، هدف از امر به معروف و نهی از منکررا تاثیرگذاری بر روی افراد عنوان کرد و افزود: برنامه ای تحت عنوان احیاگران اجرا شد که در راستای آن، خواهران و برادران در خصوص فریضتین به صحنه آمدند و اجرای مأموریت داشتند.

مسئول معاونت اجتماعی ناحیه ثارالله تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای اثرات متعددی در جامعه است از جمله از آثار اجتماعی و فردی امر به معروف و نهی از منکر اولاً انجام تکلیف الهی و دینی است، و دوم اینکه منجر می شود تا ما جامعه ای پاک و سالم را داشته باشیم.

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله ( ع)شیراز ادامه داد: امر به معروف معجزه اسلام است و کوچک و بزرگ را نمی شناسد، حتی بچه کوچک هم می تواند در خانه به پدر، مادر، برادر و خواهر امر به معروف و نهی از منکر کند.

خوبیاری با اشاره به اینکه مصادیق امر به معروف دو بخشی است و بخشی از مصادیق کلان هستند و بخشی از مصادیق جزیی و کوچکتر هستند با طرح مثالی گفت: حفظ نظام اسلامی، سلامت محیط خانواده، تربیت نسل جوان، اقتدار نظام و تلاش برای وحدت جامعه و اقتصاد و تولید از مصادیق کلان معروفات هستند و همچنین تضعیف اقتصاد جامعه، تضعیف نظام اسلامی، خوشحال کردن دشمنان تضعیف علم و فناوری از منکرات در سطح کلان می باشد .

به گفته وی، در حال حاضر در برنامه چهارشنبه های طلایی که توسط خواهران آموزش دیده با بیان لین و با محبت به افراد کم حجاب یا دارای پوشش کم وسایل عفاف وحجاب راهدیه می دهند و آنان را به خیر دعوت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها