خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان کوار:

انتظار فر ج، عمل است نه ادعا و نه دعاست

به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام مهدی (عج)، مراسم جشن یا حضور مسئولین شهرستان و مردم در مصلای ۱۴ معصوم (ع) توسط فرهنگی سپاه ناحیه کوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۶۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام مهدی (عج)، مراسم جشن یا حضور مسئولین شهرستان و مردم در مصلای ۱۴ معصوم (ع) توسط فرهنگی سپاه ناحیه کوار برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور، امام جمعه شهرستان کوار در جمع مردم حاضر در این مراسم گفت: آیا انتظار ادعاست یعنی این که هرکسی ادعا کند که من منتظر امام زمان (عج) هستم یا دعاست یعنی هر جمعه دعای ندبه یا دعای فرج بخوانیم و آیا با ادعا و دعا خواندن امام زمان (عج) می آید و با این کارها منتظر واقعی هستیم؟ خیر انتظار فر ج عمل است؛ نه ادعاست و نه دعاست، دعا کردن و اعمال دیگر خوب است ولی عالی نیست.

وی در ادامه افزود: انتظار فراتر از نیازهای ماست و انتظار احساس نیاز است و انسان وقتی تشنه است آب می خورد و آیا وقتی تشنه است هرچه اسم و عکس آب بیاورند، تشنگی او برطرف می‌شود؟ خیر، پس انتظار، عمل است.

امام جمعه کوار گفت: از ائمه معصومین علیهم السلام روایت داریم کساني که منتظر فرج امام زمان (عج) هستند زمینه سا زان واقعی فرج هستند و انتظار یک عمل عمومی است که کوچک و بزرگ، زن ومرد وپیر و جوان، آیت اله و غیره نمی‌شناسد و هر کسی در هر لباس و کسب و کار و شغلی که هست باید منتظر باشد.

منتظرین واقعی چه کسانی هستند؟

امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به خصوصیات منتظران واقعی، تصریح کرد: منتطران واقعی کسانی هستند که خدا را بشناسند و در مقابل سختی ها و گرفتاریها و فتنه ها قدرت و صبر خود را بالا ببرند و وقتی خدا در دل و قلب جای گرفت، دیگر جای غیبت، تهمت، دروغ و حقه بازی، بد اخلاقی نیست و زندگی بوی تعفن و مادیگری و دنیا طلبی نمی دهد؛ و آن‌گاه است منتظر واقعی خواهیم بود.

وی در ادامه با توجه به حوادث اخیر بیان کرد: چرا عده ای نیروی دشمن شده اند و هرچه دشمن می‌گوید آنها هم تکرا ر می‌کنند و بدون فکر حرف می‌زنند و هر اتفاقی می افتد می گویند خودشان کرده اند؟ تا مشکل ارزی پیدا می‌شود می گویند کار بسیج است و اگر دشمن تهاجم بیولوژیک راه می اندازد و مسمومیت در مدارس پیش می‌آید می گویند کار سپاه است و اگر اتفاق دیگری می افتد می گویند کار آخوند است؛ اگر این اتفاقات کار نظام و آخوند و سپاه و بسیج است، این چهل سال از جمهوری اسلامی می گذرد این همه خدمات برای مردم انجام داده است و چه کسی این همه دانشگاه و مدرسه ساخته است؟ اینها کار جمهوری اسلامی ایران و این نظام است، شماها که حرف می زنید اگر دین ندارید مرد باشید و شرف داشته باشید.

به گزارش بسیج، این جشن یا هنرنمایی یک گروه هنری از شیراز شامل برگزاری نمایش، ترانه ومولودی خوانی وسرود خوانی گروه سرود دختران نوجوان از روستای ولی عصر (ع) شهرستان کوار و تقدیر از فعالین اصحاب رسانه همراه بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها