رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی است، گفت: محصول این این دانشگاه باید یک انسان صالح باشد.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۷۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمدرضا مردانی صبح امروز در اجلاس سالانه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن تبریک میلاد مبارک حضرت قائم(عج) با اشاره به ویژگی‌های زمان غیبت، ضرورت عشق و ارادت به حضرت در این دوران را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید فرزندان خود را در مدارس و دانشگاهها ارادتمند حضرت قائم تربیت کنیم. پر فضیلت ترین اعمال انتظار فرج است و در روایات به وضوح به آن اشاره شده است 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز ما بیش از هر چیزی مدیون فداکاری شهدای عزیز هستیم، گفت: مأموریت دانشگاه فرهنگیان خطیر و سنگین است و به تعبیر امام راحل کارخانه انسان سازی است؛ این دانشگاه تربیت معلم، تربیت دانش آموز و تربیت استاد در تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

مردانی دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه راهبردی دانست و گفت: محصول این دانشگاه باید یک انسان صالح باشد تا بتواند دانش آموزان را بخوبی تربیت کند. خروجی و دستاورد مهم این دانشگاه معلم است و معلمی شغل انبیا است. معلمی یک رسالت بزرگ الهی است و کار شما بسیار سخت و سنگین است.

1

رییس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: باید انسان هایی را تربیت کنید که آینده ساز و فراهم کننده زمینه های حضور باشند و حضور رهبر انقلاب در این دانشگاه نشان می دهد که این دانشگاه تا چه میزان برای کشور و نظام اهمیت دارد.

مردانی با تأکید بر اینکه رهبر عزیز انقلاب تربیت یافتگان این دانشگاه را افسران سپاه پیشرفت کشور نام برده اند، افزود: اگر امروز آسیب می بینیم و با مشکلات روبرو هستیم این را باید در حوزه تعلیم و تربیت جستجو کنیم. نقش خانواده و دانشگاه مهم است اما مدرسه خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگر به تعبیر نظامی می خواهیم نقطه زنی کنیم باید در مدرسه این کار را انجام دهیم. بسیج اساتید باید برای بهبود و تعمیق این رسالت پیشگام و پرچم‌دار باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: در طول ۴ دهه گذشته علی رغم تاکید مقام معظم رهبری بی مهری هایی نسبت به دانشگاه فرهنگیان و معلمان وجود داشته است و آنگونه که باید منزلت این قشر، دیده نشده است. زمانی می توانیم آرمان ها و اهداف خود را به نتیجه برسانیم که معلمان پرانگیزه و پرنشاط به آموزش و پرورش تحویل بدهیم.

2

وی با بیان اینکه دشمن همیشه سعی کرده برای رسیدن به اهداف پلید خود خانواده، معلم و نظام تعلیم و تربیت را تخریب کند، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر هدف اول مدارس و دانشگاه ها بود و هم معلمان عزیز و متدین و دوستدار انقلاب اسلامی و هم دانش آموزان، دانشجویان و اساتید علی رغم فریب خوردن عده ای محدود، باعث شدند تا حرکت دشمن ناکام بماند.

رئیس بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: حضرت آقا جوانان امروز را پر انگیزه تر و انقلابی تر و با نشاط تر از نسل اول می دانند و اکثریت دهه هشتادی و نودی ها با حضور خود در میادین مختلف نشان دادند که بیدار و زنده اند و ما باید رسالت خود را بخوبی انجام دهیم.

مردانی با بیان اینکه دشمنان با تمام توان برای مقابله با انقلاب به میدان آمدند، گفت: اما سیلی محکم دیگری خوردند و دلیل آن نداشتن تحلیل درست از شرایط کشور ایران است. 

وی با اشاره موضوع مسمومیت ها در مدارس، افزود: در مسمومیت‌های اخیر هم اگرچه زوایای آن هنوز مشخص نیست اما قطعا دشمنان ملت ایران پشت سر این ماجرا قرار دارند و در این موضوع هم به اهداف پلید خود نخواهند رسید.
دستیابی ما به مرزهای دانش و رسیدن به فناوری های برتر و بدیع موضوعی است که دشمن می خواهد با بهره بردن از تمام توان خود روند آن را کند، کند. 

3

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت:  بر هم زدن آرامش مدارس هم کشف خواهد شد و نظام محکم با آن برخورد خواهد کرد و عفوی در این زمینه وجود نخواهد داشت. 

مردانی با تأکید بر اینکه اهتمام جدی به پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان آغاز شود، ادامه داد: معلم تربیت شده باید اهداف و زوایای سند را بشناسد و باور داشته باشد. این سند باید به یک اولویت در دانشگاه فرهنگیان تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: باید کارگروهی بصورت مستقل روی این سند کار کند. چگونگی پیاده سازی و سنجش مستمر آن باید مدنظر باشد. معلمی که نیاز امروز انقلاب اسلامی است و در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شود آیا چیزی که نیاز امروز اوست را فرا می گیرد؟ این مهم باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: مطالب غیر ضروری باید از دروس مدارس حذف شود. نگاه حل المسائلی به مشکلات حال و آینده کشور ضروری است. 

مردانی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان باید پرچم‌دار جهاد تبیین بخصوص در صحنه مدارس و دانشگاه ها باشد، گفت: بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان همیشه از کانون های فعال، موفق و موثر بوده است و در آینده بیش از پیش باید در این زمینه گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات