خبرهای داغ:
عضو «ائتلاف اتحاد پیشرو»

اقدامات اتاق بازرگانی بیانگر عزم جدی تیم هیئت رئیسه در حل مشکلات و ایجاد توسعه است

بخشنده با اشاره به مهمترین اقدامات اتاق در چهارسال گذشته گفت: هر یک از این اقدامات در بدترین شرایط اقتصادی صورت گرفته که می تواند بیانگر عزم جدی تیم هیئت رئیسه در حل مشکلات و ایجاد توسعه محسوب شود.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۷۱
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، ششمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قزوین، در حالی برگزار می شود که دو ائتلاف اتحاد پیشرو و ائتلاف تحول و شفافیت» وارد عرصه رقابتی شده اند. مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و سرلیست ائتلاف اتحاد پیشرو، در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح برنامه های خود برای اداره دوره بعدی اتاق بازرگانی، پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه های جمعی بود.

بخشنده با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیان کرد: رسانه ها ابزاری کارآمد و موثر برای پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی هستند و حضور خبرنگاران متخصص و حرفه ای و توانمند در کنار اتاق حتما می تواند به تحقق اهداف اتاق بازرگانی کمک کند و در دور آینده تعامل بیشتری با خبرنگاران خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: مدیریت منابع انسانی، مدیریت زمان، تنوع ارائه خدمات واحدهای تولیدی و صنعتی به مشتریان و مدیریت پرتفوی(سبد سرمایه گذاری) از مهمترین عرصه های کاربردهوش مصنوعی در فرآیند استارت آپ ها و کسب و کارهای دیجیتال است و اتاق بازرگانی قزوین درکنار کمک به احداث شهرک تخصص رسانه در سطح استان قزوین، کاربرد وسیع هوش مصنوعی را با همیاری دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی استان و کشور با جدیت دنبال می کند و در این راستا راه اندازی «بیزینس اسکول» یا مدرسه مدیریت کسب و کار جزو مهمترین برنامه های ما خواهد بود.

بخشنده حمایت بی ‌قید و شرط اتاق بازگانی قزوین از صنایع سبز و دوستدار محیط زیست را راهبرد اساسی ایفای مسئولیت های اجتماعی پارلمان بخش خصوصی استان برشمرد و گفت: چالش سلامت عمومی یک واقعیت ناخوشایند در حوزه برخی صنایع استان است که در زندگی روزمره تمامی افراد دیده می شود و چنانچه در خصوص نوسازی صنایع فرسوده، استفاده از انرژی های پاک و طبیعی اقدام نکنیم،شاهد حوادث و اتفاقات ناخوشایند و غیرقابل جبرانی خواهیم بود.

وی گفت: امروز با آلودگی هوا و آب و سموم باقیمانده غیرمجاز در محصولات کشاورزی و مواد غذایی مواجهیم که که آینده فرزندان ما را به مخاطره می اندازد لذا وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود می دانیم تا با حمایت از محیط زیست و ایجاد صنایع سبز، آینده بهتر فرزندان میهن اسلامی را تضمین نماییم.

بخشنده اظهار کرد: ائتلاف اتحاد پیشرو با راهبرد اساسی اتاقی چابک، فراگیر، پاسخگو و نماینده تمامی فعالان اقتصادی استان در عرصه رقابت ششمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین حضور دارد و امیدوار است با رای اعضا و انتخاب این تیم بتواند به اهداف متعالی خود برسد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین ضمن ارائه گزارشی در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده توسط تیم هیئت رئیسه اتاق در چهارسال گذشته عنوان کرد: اقدامات تاثیرگذار دوره گذشته متعدد و متنوع بوده و هر یک از این اقدامات در بدترین شرایط اقتصادی صورت گرفته که می تواند بیانگر عزم جدی تیم هیئت رئیسه در حل مشکلات و حرکت به سمت تعالی محسوب شود.

وی افزود: توسعه فعالیت های آموزشی، تعامل بین المللی، دعوت از معاون وزیر خارجه بوسنی، برگزاری منظم شورای گفتگو، حضور در کمیسیون های کشوری و انجام مسئولیت های اجتماعی، تشکیل کمیسیون های تخصصی، حذف سموم باقیمانده در محصولات، عقد تفاهم نامه با دستگاهها، راه اندازی بزرگترین تشکل زیتون با عضویت ۵۰۰ نفر در استان از کارهای انجام شده می باشد که استان قزوین را در ردیف استان های شاخص کشور قرار داده است.

عضو «ائتلاف اتحاد پیشرو» یادآور شد: تجلیل از قهرمانان عرصه مدافعان سلامت و حافظان اجتماعی از دیگر برنامه های اجرا شده ما بود که گاها این زحمت کشان جامعه کمتر از سوی جامعه دیده شدند و می توان به تجلیل از آتش نشانان قهرمانی اشاره کرد که حریق چرم شهر در بویین زهرا را مهار کردند همچنین از پرستاران قهرمان که در دوران کرونا از جان خود مایه گذاشتند.

وی اضافه کرد: در گذشته در یک بنای قدیمی یک طبقه مستقر بودیم و اگر یک هیئت ۱۵ نفره خارجی و یا میهمانان داخلی به قزوین سفر می کرد امکان برگزاری یک جلسه آبرومند را نداشتیم و امروز ساختمانی با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا در چند طبقه ساخته شده که نه تنها نیازهای اتاق بازرگانی را تامین کرده بلکه توانسته ایم فضاهایی را در اختیار تشکل های تخصصی صنفی و کمیسیون های تخصصی و وزارت خارجه قرار دهیم.

بخشنده بیان کرد: وقتی وارد اتاق بازرگانی شدیم در شرایط کرونا و تغییر دولت بودیم و امروز یک کارنامه درخشان داریم و از یک خانه مسکونی به یک مجموعه زیبا و آبرومند نقل مکان کرده ایم و کارهای بزرگی انجام شده که با تلاش یک تیم منسجم و تعامل دوستانه این موفقیت حاصل شده است.

وی گفت: امروز برخی اتاق های بازرگانی سرمایه های خود را بعنوان سپرده در بانک می گذارند و سود می گیرند ولی ما در یک حرکت خداپسندانه و انسان دوستان این سرمایه را در امور خیریه هزینه کردیم البته این اقدام با صرفه جویی در برخی امور صورت گرفت و برای نمونه برخی کارها را به پیمانکار ندادیم تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

بخشنده افزود: شرکت های بزرگ مالیاتی در استان داریم که حق سه در هزار خود را در تهران پرداخت می کردند که با شناسایی تعدادی از آنها تلاش شد این سرمایه ها را وارد قزوین کنیم و چون تخصص خلق ثروت داریم خوشبختانه این کار انجام شد.

بخشنده در پایان با اشاره به استقرار نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین عنوان کرد: امروز اگر سرمایه گذار خارجی ببیند در اتاق بازرگانی قزوین یک نمایندگی وزارت خارجی هم دایر شده، با اعتماد به نفس بالاتری وارد استان می شود و در کنار آن راه اندازی پلیس بین الملل به ما کمک خواهد کرد تا مشکل فعالان اقتصادی در برخی مواقع که با بازرگانان خارجی ایجاد می شود حل شده و یا از کلاهبرداری های خارج از مرزها پیشگیری کند و این موارد از ابزارها و امکانات خلق ثروت خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار